וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי גנב מטבעות ממוזיאון האמנות באשדוד?

רמי שני

20.1.2010 / 19:34

אלמונים שדדו עשרות מטבעות עתיקים, כלי חרס ותכשיטים מהמוזיאון לארכיאולוגיה ואמנות פלסטית בעיר. רשות העתיקות: "אם ינסו למכור אותם בשוק, נוכל לזהותם"

אלמונים פרצו במהלך הלילה (רביעי) למוזיאון על שם קורין ממן באשדוד וגנבו מתוכו עשרות מטבעות עתיקים, כלי חרס ותכשיטים. גורמים המעורבים בחקירה מעריכים כי מהמוזיאון נגנבו קרוב לשבעים מטבעות עתיקים מהתקופה ההלניסטית, עגילי זהב וחנית ברונזה. מנהלת מוסדות האמנות בחברה העירונית לתרבות באשדוד נעמי הדר, הגישה תלונה על הפריצה, לאחר שהיא התגלתה. בנוסף, דיווח על הפריצה נמסר לרשות העתיקות.

מנהל היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, אמיר גנור, אמר כי בידי הרשות יש תמונות של כל הפריטים שנגנבו. לדבריו, "אם ייעשה ניסיון למכור אותן בשוק העתיקות, נוכל לאתרם ולזהותם בנקל". ברשות מבקשים עתה מהציבור לסייע ולדווח במקרה של חשיפה לפריטים החשודים כגנובים. חלק מהפריטים נגנבו כבר בעבר, אך נתפסו על ידי היחידה. תערוכת הפריטים מוצגת זה ארבע שנים במוזיאון אשדוד.

גנור הוסיף, כי הפריטים שנגנבו הם חלק מממצא חשוב שמלמד על ההיסטוריה של ארץ ישראל והם שייכים לכלל הציבור. "בימים הקרובים תפרסם רשות העתיקות את תמונות הפריטים באתר האינטרנט שלה לצורך הקלת הזיהוי שלהם. בכל מקרה, אנו מאמינים שמשטרת ישראל תנהל חקירה ותמצא את האשמים", הדגיש. משטרת מרחב לכיש פתחה בחקירה במטרה לאתר את גנבי העתיקות.

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully