וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופשה חייבת להימשך

נמרוד הלפרין

20.1.2010 / 18:37

ספינות תענוגות של האחים עופר ממשיכות לנפוש באתר פרטי בהאיטי. האתר של רויאל קריביאן מוקף בגדר בגובה 4 מטר ונמצא פחות מ-100 ק"מ מהאסון בו נספו 200 אלף איש

רויאל קריביאן (סימול RCL), חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם שנמצאת בבעלות משפחת עופר, סופגת בימים האחרונים ביקורת על רקע החלטתה להמשיך בביקורי ספינותיה באתר נופש פרטי בהאיטי הנמצא במרחק של פחות מ-100 ק"מ מאזורים שנפגעו קשות מרעידת האדמה העזה שפקדה את המדינה בשבוע שעבר.

ספינת "אינדיפנדנס אוף דה סיס" של רויאל קריביאן, הנושאת כ-4,400 נופשים, הגיעה לאתר הנופש לאבאדי (Labadee) בחוף הצפוני של האיטי כבר ביום שישי - שלושה ימים בלבד לאחר רעידת האדמה שגרמה לפי ההערכות למותם של 200 אלף בני אדם והותירה מיליון חסרי בית. ספינה אחרת של החברה - "נוויגייטור", הנושאת למעלה מ-3,000 נופשים - עגנה באתר שלשום, ומחר צפויות להגיע למקום שתי ספינות נוספות של רויאל קריביאן.

אתר הנופש, שהחברה מחכירה מהממשלה ומוקף בגדרות בגובה של ארבעה מטרים, לא נפגע כמעט מרעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה בשבוע שעבר. רויאל קריביאן השקיעה באחרונה 55 מיליון דולר בשדרוג אתר לאבאדי, ומועסקים בו 230 מתושבי האיטי. האתר, המוכתר על ידי החברה בתור "גן עדן פרטי", מאפשר לנופשים שלל פעילויות מים: צלילה, מצנחי רחיפה ואופנועי ים.

החלטת רויאל קריביאן להמשיך את ביקורי ספינותיה באתר הנופש עוררה מחלוקת בקרב הנופשים בספינת "אינדיפנדנס אוף דה סיס". אחד הנוסעים אמר לעיתון "גרדיאן" כי ההחלטה לבקר במקום "מחליאה" אותו. "אני לא יכול לראות את עצמי משתזף בחוף, משתעשע במים, אוכל בשרים על האש, ונהנה ללגום קוקטייל בזמן בגופותיהם של עשרות אלפי בני אדם נערמות ברחובות, והניצולים ההמומים מחפשים מזון ומים", כתב נוסע אחר בספינה בפורום האינטרנט cruisecritic.com. "כבר לפני רעידת האדמה היה מספיק קשה לעשות פיקניק באתר לאבאדי, בידיעה כמה מתושבי האיטי רעבים ללחם", כתב נוסע נוסף. "אני לא יכול להעלות על הדעת לאכול שם עכשיו המבורגר", הוסיף.

אתר חדשות הטיולים Juanted.com הרחיק לכת אף יותר והכתיר את הדיווח על החלטת רויאל קריביאן בכותרת החריפה: "ספינות שיט תענוגות ממשיכות לחגוג במרחק 100 ק"מ מקברי המונים בהאיטי".

רויאל קריביאן - אשר התחייבה לתרום מיליון דולר לסיוע לנפגעי רעידת האדמה בהאיטי, ובכלל זה לסיוע ל-200 תושבי האיטי העובדים בצוותים של ספינותיה - טענה בתגובה כי אין כל סיבה להימנע מביקורי ספינותיה בהאיטי עקב רעידת האדמה. נהפוך הוא, טענה החברה, הימנעות מביקורים במקום רק היה תורמת להגדלת הקשיים עמם מתמודדים תושבי האיטי. ספינות רויאל קריביאן גם מביאות עמן בכל ביקור סיוע לתושבי האיטי, ובכלל זה מים, לחם, אורז ואבקת חלב.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בבעלות משפחת אריסון, הודיעה שלשום על כוונתה לתרום חמישה מיליון דולר לנפגעי רעש האדמה

  • עוד באותו נושא:
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully