וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קברי מוסלמים הושחתו ליד שכם

ניר יהב ויהושע בריינר

20.1.2010 / 19:00

לטענת הפלסטינים, מספר מצבות הושחתו לאחר ביקור של קבוצת מתנחלים וחיילים אמש בבית הקברות של כפר עוורתא. על אחת המצבות רוססה הכתובת "ערבים הומואים" ונעשה גם שימוש בקוד צבאי

שלוש מצבות הושחתו אמש (שלישי) בבית הקברות של כפר עוורתא, שנמצא מדרום לשכם. כך טוענים מקורות פלסטינים. עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות "מען" כי עשרות מתנחלים הגיעו אמש להתפלל בבית הקברות בלוויית עשרות חיילים. לטענת הפלסטינים, המתנחלים ריססו על חלק מהקברים כתובות גרפיטי שבהן נאמר "מוות לערבים" וציירו מגן דוד. עוד אמרו הפלסטינים כי המתנחלים השאירו במקום בקבוקי אלכוהול ואריזות חטיפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על אחת המצבות נכתב ברוסית "ערבים הומואים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארגון "בצלם" נמסר כי "המתנחלים נכנסו לכפר תחת אבטחה צבאית לצורך תפילה במקום. מדיווחי התושבים עולה, כי אמש בסביבות השעה 22:30 בלילה, התמקמו חיילים במרכז הכפר. לא הוטל עוצר על התושבים, אולם הם הסתגרו בבתיהם. מאוחר יותר באותו הערב ראו תושבי הכפר קבוצה של מתנחלים שהגיעה להתפלל באתר הנמצא בפאתי הכפר. הם שהו שם עד השעה ארבע לפנות בוקר. עם יציאת החיילים, הבחינו תושבים בשלוש מצבות שבורות בבית הקברות שבפאתי הכפר. על הקברים נותרו שאריות מזון ובקבוקי מים ריקים. לדברי התושבים, המצבות היו שלמות לפני כניסת הישראלים".

כמו כן, נמסר מארגון "בצלם" כי בנוסף להשחתת המצבות רוססו גם כתובות גרפיטי באזור. "במוקד אחר, בסמוך למקום בו שהו החיילים, נכתבו מספר כתובות גרפיטי בהם אמירות בוטות כנגד התושבים הפלסטינים בעברית, אנגלית ורוסית, כמו גם הכיתוב 'פלחוד'" (פלוגת חוד). על אחת המצבות נכתב ברוסית "ערבים הומואים".

במערת 70 הזקנים, שעל פי המקורות קבורים בעוורתא, נערכה אתמול הילולה לזכרם. מארגני ההילולה, שצה"ל אישר את קיומה, מכחישים כל קשר לאירוע. "הגענו קרוב לאלף איש בליווי מלא של כוחות צה"ל שפיקחו על הנעשה", אמר בנימין מחלב, חבר ועד שוכני שומרון המארגנת כניסה לקברי צדיקים הנמצאים באזורים פלסטיניים. "מעבר לפיקוח הזה, מרבית הנכנסים אמש היו חרדים שאין להם דבר וחצי דבר עם השמועה הזאת של הריסת קברים. לא ידוע על אירוע כזה. מעבר לכך, לפני הכניסה לקברים אנחנו תמיד מודיעים לאנשים שאין להזיק או להרוס דבר, אלא רק להגיע, להתפלל ולעזוב את המקום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות: "אמש אפשר צה"ל למתפללים יהודים לעלות לקברי אלעזר ואיתמר ולקבר 'שבעים הזקנים' בכפר עוורתא, כפי שנהוג מדי חצי שנה. היום התקבלה תלונה על חילול קברים פלסטינים. הנושא נמצא בבדיקת מפקד החטיבה. הנושא נבחן על ידי הפרקליטות הצבאית, אשר תנחה על המשך הצעדים בנושא".

גורם צבאי מסר כי "מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר, יגיע בימים הקרובים לכפר על מנת לבדוק את הטענות באופן אישי. אם יימצא שאכן חיילים ביצעו את המעשה, הטיפול יועבר לגורמים הרלבנטיים".

  • עוד באותו נושא:
  • שכם
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully