וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס ילדה בת 12 הצליח להסעיר את מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.1.2010 / 17:15

צעיר נוצרי בן 21 מואשם כי אנס ילדה מוסלמית בדרכה הביתה. בעקבות המקרה, נשקלת האפשרות להטיל עונש מוות על אנסים, וגבר המתח בין הקבוצות האתניות במדינה

לא רק בישראל מוטרדים מהאלימות המינית הגואה - אונס שביצע צעיר נוצרי במצרים בנערה מוסלמית בת 12 לפני חודשיים אינו מפסיק להסעיר את הציבור במדינה. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, בחודש נובמבר פיתה ג'רג'ס בארומי ג'רג'ס בן ה-21 את יסרא מוחמד בת ה-12 כשהלכה לביתה בכפר שקיפי ואז אנס אותה באכזריות ובאלימות בתוך שטחים חקלאיים נסתרים. בחקירתו הודה ג'רג'ס בביצוע האונס. אתמול החליט בית המשפט המצרי לדחות את משפטו המסקרן של הנאשם באונס ל-17 בפברואר.

נוכח התגובות הקשות ברחוב המצרי, רשויות המשפט שם מנסחות בימים אלה הצעות לשינוי החוק במצרים, שלפיהן יוטל עונש מוות על אנסים. העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר (רביעי) כי משרד המשפטים סיים את ניסוח השינויים המדוברים, ובכוונתו להעבירם לדיון בממשלה ולאחר מכן לאישור הפרלמנט המצרי.

שר המשפטים המצרי הסביר כי השינויים החדשים שיוכנסו לחוק יבקשו להגדיר כקטין כל מי שטרם מלאו לו 18 שנים (בניגוד ל-16 כיום), להטיל עונשי מאסר כבדים על חוטפי ילדים וכן עונשי מוות על מי שחטף ואנס ילדים או נשים. לדברי השר המצרי, מטרת השינויים בחוק היא להבטיח הגנה מירבית לנשים וילדים.

לצד השינויים החוקיים, הביא האונס המחריד לזעזוע בקרב הציבור המוסלמי במצרים והצליח להעמיק את המתח בין הקופטים למוסלמים. לפני כשבועיים ירו חמושים מוסלמים למוות בשישה נוצרים שיצאו מתפילת חג המולד הקופטי בעיר נגע-חמאדי שבדרום המדינה כנקמה על המעשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully