וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים זה שמחה, ובדרום קוריאה זו חובה

ממשלת דרום קוריאה הנחתה את עובדיה לכבות הערב את האור במשרד, לחזור הביתה ולטפל בבעיית שיעור הילודה הנמוך. בנוסף, משרד הבריאות מגבש תוכנית שידוכים למגזר הציבורי

עובדי ממשלה בדרום קוריאה קיבלו הנחיה ברורה, אם כי קצת לא שגרתית – לכו הביתה, פרו ורבו. לפי ההנחיה, היום (רביעי) בשעה 19:00 לפי השעון המקומי, מנהלי משרד הבריאות יכבו את האורות בבניין הממשלתי, כדי לעודד את צוות העובדים ללכת הביתה למשפחותיהם ולהרחיב אותן. ב-BBC דווח כי ההנחיה הזו אינה זמנית, והעובדים יקבלו הנחיה דומה מדי חודש.

שיעור הילודה בדרום קוריאה הוא הנמוך ביותר בעולם המערבי, ובמקביל האוכלוסייה המקומית מזדקנת במהירות, והממשלה החליטה להתגייס כדי להעלות את שיעור האוכלוסין על מנת להרחיב את הכלכלה, לספק הכנסות למדינה ולתמוך בחברה המבוגרת.

משרד ממשלתי מיוחד הוקם כדי לשדך את עובדי המגזר הציבורי ולסייע להם לצאת להיפגש במטרה שיתמסדו ויולידו ילדים. משרד הבריאות במדינה עובד גם על תוכנית שידוכים לעובדי המגזר הציבורי, במסגרתה יארגן ערבי מפגש לרווקים ולרווקות שביניהם. מהמשרד נמסר כי הוא אף ערך תחקיר לגבי הפנויים והפנויות במגזר. "גילינו שרווקים נופלים לקטגוריות מסוימות, בדיוק כמו המובטלים", הסביר צ'וי ג'ין סאן ממחלקת פיתוח משאבי אנוש במשרד הבריאות. הכוונה כעת היא לחלק את הפנויים והפנויות לשתי קבוצות – אחת של אנשים שנשארו רווקים בשל נסיבות החיים, והשנייה של רווקים מבחירה. הכוונה היא לסייע לחברים בכל קבוצה למצוא בן זוג ולהתמסד.

שר הבריאות הדרום קוריאני, שכעת מכונה בתקשורת המקומית "שר השידוכים", הוא האחראי על הגידול באוכלוסייה ונראה כי הוא מתכוון להנהיג באמצעות דוגמה אישית של עובדיו, ואף מציע תלושי מתנה לעובדים שמגדלים יותר מילד אחד במשפחה. מבקרי התוכנית לגידול האוכלוסין טוענים כי במקום כיבוי אורות ומתן שוברי מתנה, מה זאמת נחוץ זה רפורמה נרחבת שתטפל בנטל הכלכלי הגדל של גידול ילדים וחינוכם, שמרתיעים צעירים רבים להתחיל להקים משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully