וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יראי שמיים בחסדי הכנסת

צבי זרחיה

20.1.2010 / 14:40

הכנסת אישרה בקריאה טרומית: בית כנסת יקבל פטור מארנונה אם בנוסף לתפילות ישמש גם כבית מדרש או כאולם שמחות. ח"כ הורוביץ: "זהו חוק לא למען היהדות אלא למען הסחטנות"

בית כנסת יקבל פטור מארנונה אם בנוסף לתפילות משמש בניין או אולם בית הכנסת גם כבית מדרש או כאולם שמחות או כאשר מתקיימות בו פעולות לקידום תרבות תורנית - כך החליטה בצהריים מליאת הכנסת שאישרה בקריאה טרומית הצעת חוק בעניין שהוגשה על ידי ח"כ נסים זאב (ש"ס). בעד הצעת החוק הצביעו 60 ח"כים ונגדה 24 ח"כים מהאופוזיציה.

הצעת החוק אושרה חרף הגרעונות הגבוהים של רוב הרשויות המקומיות בארץ. הצעת החוק תגרום לכך שהרשויות לא יוכלו לגבות ארנונה בגין שטחים כמו אולמות אירועים ולימודים המסופחים לבתי הכנסת. בבתי כנסת רבים הוכשרו אולמות כאלה המשמשים גם לעריכת שמחות.

הצעת החוק גרמה לסערה במליאת הכנסת ולוויכוח בין נציגי קדימה לשר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי. ח"כ יואל חסון (קדימה) טען כי החוק הינו הוכחה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "בובה על חוט" של אנשי ש"ס שללא שום מצמצוץ מעבירים כל חוק בזבזני ומושחת ורה"מ שותק".

חסון טען כי "אין שום צורך בחוק הזה מאחר שכיום בתי הכנסת כבר פטורים מארנונה. ש"ס מבקשת באמצעות הצעת החוק לפטור מארנונה אולמות שמחה ומתחמים נוספים לטובת עסקיה ולגרום לנטל כספי נוסף על הרשויות המקומיות. חוק זה ייפול כמו חוק הג'ובים - שנועד להגדיל את מספר סגני ראשי הרשויות המכהנים בשכר".

ח"כ ניצן הורביץ (מרצ) תקף בחריפות את הממשלה ואמר: "זהו לא חוק למען היהדות אלא חוק למען הסחטנות. מדובר במצג שווא המטעה את הכנסת שכן בתי כנסת כבר פטורים מארנונה. המטרה האמיתית היא הכשרת פטור מארנונה לאולמות ובתי עסק המשמשים לכאורה כבתי כנסת. זהו עוד ניסיון לגזול כספי ציבור לטובת תחזוק מערך הסחטנות והעסקנות של ש"ס. החוק הזה, כמו חוק הג'ובים, עוד יחזור כבומרנג. הציבור מבין את הקומבינות האלו ולא קונה אותן".

ישי השיב "בתי הכנסת יהיו פטורים מארנונה גם אם מתקיימים בהם שטחים לעריכת שיעורי תורה או תרבות לילדים שכיום הם מחוייבים בארנונה".

במהלך הדיון הטיח אריאל אטיאס (ש"ס) ביו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק "מילא האשכנזים בקדימה, אבל איך אתם הספרדים יכולים להצביע נגד החוק?". איציק שהיא ממוצא ספרדי שאלה "מה הקשר בין ספרדים לאשכנזים?". אטיאס השיב: "אצלכם האשכנזים מצביעים נגד החוק כי הם לא הולכים לבית הכנסת".

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הטיח בדיון "מי שבקדימה לא יכול להיות יהודי מאמין". ח"כ יואל חסון (קדימה) השיב בכעס "לח"כים חובשי הכיפות אין לכם שום זכות להטיל ספק ביהדותו של מישהו. יש גבול במונופול ובשימוש שאתם עושים בקב"ה כדי לקדם עסקנות שלכם". בקדימה מתחו בקורת נגד דבריו של פרוש.

ואילו ח"כ נסים זאב (ש"ס) העיר "צריך להוציא את הדיבוק מהכנסת. יש פה רוח רעה. אנשים לא קראו את החוק. זה עיוורון בלבד. מדובר בפעילות תורנית בלבד, לא במועדון, לא באולמות. מנסים לשקר ולתעתע בחברי הכנסת. שום דבר ליהדות אין לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully