וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמאל'ה, עכבר!

א.ב דן

22.1.2010 / 11:45

רגע לפני שתעלה על המסכים גרסה חדשה ל"שוליית הקוסם" בלי מיקי מאוס, הנה סקירה על העכבר המפורסם בעולם

1928, שנה לפני פרוץ השפל הכלכלי הגדול, וולט דיסני בן העשרים ושבע, אנימטור חדשני ומפיק בתחום הקולנוע, נקלע למשבר. סכסוך עם שותפו המפיק צ'ארלס מינץ מוביל לכך שעוזריו נוטשים אותו והוא מאבד את הזכויות על דמויותיו אליס ואוסוולד הארנב. הוא מנסה יחד עם שותפו אב? אייוורקס והמתלמד לס קלארק ליצור דמות חדשה, הם מתלבטים לגבי בעל החיים – פרה? סוס? צפרדע? כלב? חתול?

במהלך נסיעה ברכבת מניו יורק ללוס אנג'לס מגיעה ההברקה: עכבר, שדמותו נשאבת מן הימים בהם חי בקנזס. על כל פנים טענה אחרת, גורסת שמיקי מאוס נוצר שלוש שנים קודם לכן בידי האנימטור יו הרמן כשערך איורי עכברים סביב תצלום של וולט דיסני.

חיוך מאוזן לאוזן

"אתה יודע מה מיוחד בו?", אומר במאי הפוסט סטאס גולובין. "האוזניים שלו תמיד פרונטאליות, תמיד בחזית. כשאתה מסתכל על אדם בפרופיל אתה רואה רק אוזן אחת. אצלו אתה בכל רגע נתון רואה את שתיהן, מאחר והאוזניים שלו- לא מחוברות לגוף. הוא דמות גרוטסקית, שחור וקטן".

הידעתם? מיקי הוא שם אירי פרחחי. במקור כונה העכבר מורטימר ובשל התערבותה של רעייתו של דיסני, שטענה שמורטימר הוא שם אצילי מדי, זכה מיקי לשמו השובב. ואם כבר ביחסים עסקינן, מהופעתו התקשורתית הראשונה נלוותה אליו עכברה ושמה מיני. לצדקנים התוהים על טיב הקשר השיב דיסני כי "בחיים הם נשואים, אך בסרטים- לא".

יש מצוירים שמדברים עברית

"אני עושה את מיקי מעל עשרים שנה", אומר השחקן והמדובב אוהד שחר (תיאטרון הקאמרי, "ראש גדול", "משפט קסטנר"). "התחלתי עם שפרירה זכאי, שעשתה אז את כל סרטי דיסני. למרות שלמעשה זאת עבודת חיקוי, זה שאני מעורב בחומרים כל כך משובחים ומתרגם אותם לשפה העברית עבור הילדים כאן זה כיף גדול"

כיצד השפיע עליך הדיבוב מאוחר יותר כשחקן?

"האמת היא שאנשים מופתעים שאני עושה את מיקי, כי אין שום דבר בקול שלי שמזכיר אותו. יש לו קול גבוה ולי יש בריטון אבל איכשהו הסתדר לי הפלצט. הראשון שדיבב אותו זה דיסני עצמו. אחת הסיבות שזו דמות כל כך פופולארית היא שהוא נורא חברה'מן ויש בו איזה תמימות מקסימה. הוא רק טוב אבל הוא לא פראייר. הוא חכם, הוא מסתדר וכמעט אף אחד לא רוצה לפגוע בו"

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אתה מפחד מעכברים?

"(צוחק) אתה רציני? זה נראה לי משהו שהמציאו- הקריקטורה של עקרת בית שעומדת על כסא במטבח..

עכבר מעבדה

לצורך הרחבת הידע פנינו לד"ר דודו אשחר, ווטרינר במרפאת הכפר הירוק, ומנהל את פורום רפואת החיות האקזוטיות של וואלה!.

מדוע מבצעים ניסויים בעיקר בעכברים ולא בחיות אחרות?

"קודם כל, לא רק בעכברים אלא גם בחולדות. פשוט קוראים לכולם עכברים ולא מבדילים. משתמשים בעכברים כי הם קטנים, זול להחזיק אותם ומבחינת כללי האתיקה לניסויים בבעלי חיים הם בעלי חיים שניתן להקריב אותם ביחס לחיות אחרות.

גם עכברים סובלים ממגוון שלם של בעיות רפואיות בדיוק כבני אדם שייחשפו לגורמים מזהמים. דווקא עכברי מעבדה נחשבים עוד יותר רגישים, כי מגדלים אותם בתנאים סטריליים לצרכי הניסויים"

לאיזה זן עכברים היית משייך את מיקי מאוס?

"אתה יודע שכיום עושים המון הנדסות גנטיות בעכברים, ומייצרים עכברים לפי קטלוג. לפי התכונות שרוצים נערך הניסוי, כי הבדיחה על מיקי מאוס. באמת אפשר לייצר עכברים על פי מר עולם. זה הכול הנדסה גנטית"

הצד האפל של מיקי

לאורך קריירה מפוארת של מעל 81 שנים, במהלכן הפך לסמל הגדול של אולפני דיסני וכיכב באופן מפתיע רק (!) בארבעה סרטים באורך מלא ובאינספור סרטונים קצרים, תוכניות טלוויזיה, חוברות קומיקס, פארקי שעשועים, צעצועים, חולצות, תחתונים ומה לא - החליטו בחברת וולט דיסני לאתגר את הדמות שהגדירה את מהות המיינסטרים ולקחת אותה לגוון אפל וכעסני במשחק מחשב חדש. עד לחשיפה המלאה שצפויה להתרחש בספטמבר, נותר רק לכסוס ציפורניים ולבהות בטריילרים של "אפיק מיקי" המסתורי.


בהכנת הכתבה סייעו בועז גולדברג, שי נובלמן ו-שפרירה זכאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully