וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מיוחם

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

20.1.2010 / 10:57

אם החתול חסר שליטה ואתם כבר אובדים עצות, ממש אין מה לדאוג. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי בחתולים, עונות לשאלות שלכם

החתול שלי "עולה" על חתולות לא בוגרות ולא מיוחמות. הן לא מרימות את הישבן כי הן לא בייחום, כמובן. מה שמדאיג אותי זה שהוא נטפל לגורה קטנה, תופס אותה בעורף ומכאיב לה, ואני פוחדת שהוא יפגע בה. מה עלי לעשות?

שלום ותודה על שאלתך החשובה. חובה כמובן לסרס את החתול שלך בדחיפות רבה. חתול אשר "עולה" על חתולות וללא כל קשר לגילן או מצבן, הוא חתול מיוחם. לטובתו, בריאותו הפיזית וההתנהגותית וכמובן לאיכות חייו וחיי החתולות בסביבה ושלך עצמך, אנא סרסי אותו בהקדם האפשרי. מדובר בהליך ניתוחי מאד פשוט, חשוב לעשותו כמובן אצל ווטרינר מומלץ ומיומן בתחום, וככל שתקדימי ותעשי את הניתוח כך ייטב לחתול, לך ולסביבתו.

באשר לחתולות שציינת, אנא דאגי לעקר אותן גם כן בהקדם. ייתכן ולא ראית אצלן ייחום, וייתכן והן מאד צעירות, אבל לעיתים קרובות נקבות מתייחמות בגיל 4 או 5 חודשים וזכר מיוחם, אשר מריח זאת, עושה מה שהוא עושה והן כבר בהריון. מומלץ ואפשרי לעקר ולסרס כבר בגיל 4-5 חודשים (כאשר החתול או החתולה בבריאות מלאה ) וכמובן גם במשך ההריון כולו, כדי למנוע גורים נוספים, אשר יהיו לא רצויים בדרך כלל בשל הריבוי העצום של גורים הנולדים בלי בית או אדם הרוצה בהם.

אם החתול כבר מסורס, וזה נדיר מאד לראות חתול כזה אשר באופן קבוע עולה על נקבות, הרי שיש חובה להגיע איתו לווטרינר שסירס אותו, כדי שהוא יבדוק האפשרות שיש לו אשך טמיר אשר נשאר בגופו של החתול בעת הסירוס.
בהצלחה.

ברשותנו חתול פרסי כבן ארבע. רק בשנה האחרונה הוא החל לעשות את צרכיו המוצקים מחוץ לקופסה והדבר די מתסכל, לאור כך שאנחנו מעוניינים להיכנס להריון, והיגיינת הבית חשובה לנו כעת יותר מתמיד. נשמח לקבל פתרון או הכוונה

שלום רב ותודה על שאלתך החשובה, אשר מתייחסת לנושא נפוץ מאד : עשיית הצרכים מחוץ לארגז החול.
ראשית, אנא קחי את החתול לבדיקה ווטרינרית אצל ווטרינר מיומן בתחום הטיפול בחתולים. לעיתים עשיית צרכים בצורה כזו מרמזת על בעיה פיזיולוגית. אם הכל בסדר אצל החתול בתחום הזה, מדובר ככל הנראה בבעיה התנהגותית וזה תחום התמחותנו כמובן. קראי את המאמר שלנו בנושא אשר מצורף, ופעלי בהתאם להנחיות.

בדרך כלל ניקיון יסודי של ארגז החול וחול עצמו בכל יום והוספת ארגז נוסף פלוס בדיקת מיקומו וסוג החול פותרים את הבעיה. ככל שתבדקו הנושא מהר יותר, כך ההתנהגות תחזור להיות רגילה, כלומר עשיית הצואה בארגז עצמו. אם התנהגות זו נמשכת ואין לכם אפשרות להתמודד עם כך בעצמכם, זה הזמן להזמין אותנו לייעוץ התנהגותי מלא בביתכם, כדי להתמודד ביעילות מלאה עם הבעיה. חשוב לא לנקות את מקום עשיית הצרכים עם אקונומיקה, זה רק מחמיר הבעיה. יש לנקות עם חומר ניקוי רגיל ועדין ואח"כ לסלק הריח עם אבקת סודה לשתייה מהולה במעט מים. בהצלחה ואנא אל תכעסו על החתול, הוא עושה זאת מתוך מצוקה ומבקש כך את עזרתכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully