וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ שם לנתניהו מקלות בגלגלי הרכבת

מירב ארלוזורוב

20.1.2010 / 8:19

שר האוצר ביטל ברציפות את הדיון של הפורום המייעץ לשר בנוגע לתוכנית ההשקעה ברכבות. לאור ביטול הדיון, לא ברור כיצד אמור שטייניץ לגבש את עמדתו המקצועית, אם בכלל

שר האוצר, יובל שטייניץ, ביטל בפעם השנייה ברציפות את הדיון של הפורום המייעץ לשר בנוגע לתוכנית ההשקעה ברכבות. הביטול השני היה השבוע, מבלי שנקבע מועד חלופי - זאת בשעה שלשכת ראש הממשלה ממשיכה לקדם במרץ תוכנית השקעות עצומה ברכבות בישראל - 40-70 מיליארד שקל בעשור הקרוב.

ביטול הדיון עורר תרעומת בקרב חברי הפורום המייעץ לשר האוצר - 16 אנשי אקדמיה ובכירים בכלכלה הישראלית, בהם ישראל אומן, יעקב פרנקל, ויקטור מדינה, אלי הורוביץ, יעקב שיינין ואבי בן בסט - לאור החשיבות הרבה של תוכנית ההשקעה ברכבות, וההתנגדות העזה שהתוכנית מעוררת בקרב הגורמים המקצועיים במשרד האוצר ובאקדמיה.

באוצר רואים בתוכנית של ראש הממשלה בזבוז של עשרות מליארדי שקלים. הדיון בפורום, שבמסגרתו היו אמורים אנשי האוצר וכן אנשי אקדמיה להציג את עמדתם המקצועית לגבי תוכנית הרכבות, היה אמור לעזור לשר האוצר לגבש את עמדתו המקצועית בנושא.

לאור ביטול הדיון, לא ברור כיצד אמור שר האוצר לגבש את עמדתו המקצועית, אם בכלל. החשש הוא כי ביטול הדיון מלמד שהשר אינו מעוניין לגבש עמדה מקצועית תקיפה נגד התוכנית, מאחר שעמדה שכזו תכניס אותו למסלול התנגשות עם ראש הממשלה - לשכת נתניהו מקדמת במרץ את תוכנית הרכבות, על אף שידוע לה כי הגורמים המקצועיים באוצר ובאקדמיה שוללים אותה מכל וכל.

יו"ר הפורום המייעץ לשר האוצר, פרופ' עומר מואב, מסר בתגובה כי "לפני חודש אמורה היתה להיות פגישה של הפורום בענייני תחבורה. הדיון נדחה אז בגלל חילוקי הדעות עם לשכת ראש הממשלה סביב הנושא. לא רצינו ללבות את המתח. לפיכך נקבע דיון במועד חדש, שאמור היה להתקיים השבוע. גם הדיון השבוע נדחה, ולגבי סיבת הדחייה הפעם יש לפנות לתגובה לדוברת השר".

דוברת שר האוצר סירבה להגיב לידיעה.

תוכנית הרכבות, שמקדם נתניהו ביחד עם משרד התחבורה, מדברת על רישות מדינת ישראל במסילות ברזל מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, לרבות מסילות רוחב בקו של כרמיאל-עכו, בית שאן-חיפה ועוד. משרד האוצר מתנגד לתוכנית, בטענה כי אין ביקוש לרכבות בפריפריה העמוקה, וכי עדיף להשקיע את תקציבי העתק בבניית כבישים, ברכבות קלות וכן בפיתוח הפריפריה באמצעות קידום שירותי החינוך והבריאות בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully