וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה בצפון: הצפות, שיבושים ברכבות ופקקי ענק

קובי מנדל

20.1.2010 / 11:07

כוחות חילוץ פינו משפחות שבתיהן הוצפו. לראשונה זה עשור עלה בנהריה נחל הגעתון על גדותיו. אלפי נהגים תקועים בפקקים בצירי התנועה המרכזיים בצפון ושיבושים נרשמים גם בתנועת הרכבות ובתנועה האווירית באזור

אדריאן הרבשטיין

(צילום: משה אסרף ואדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הסופה עברה מהדרום לצפון. גשם כבד יורד משעות הבוקר (רביעי) בצפון ובחרמון החל לרדת שלג. נחל הגעתון בנהריה עלה על גדותיו בחלקו המערבי לראשונה מזה עשור, לדברי תושבי העיר, והתנועה במקום נחסמה. רבים מתושבי נהריה פוקדים כעת את רחובה הראשי של העיר כדי לתעד במצלמותיהם את הזרימה השוצפת של הגעתון. עדי ראייה סיפרו וואלה! חדשות כי ישנה דאגה מפני הצפה של חנויות ובתי עסק ברחוב הראשי של העיר ומהנזק שייגרם לסוחרים ולציבור בעקבות השיטפונות.

אילנה תושבת נהריה מסרו לוואלה! חדשות כי "השמים נפתחו וזה טוב. לכל דבר יש טוב ויש רע. אני לא חוששת שהבית שלי יוצף ואם זה יקרה אז נטפל בזה". עופר כהן גם הוא תושב נהריה אמר כי "זה מחזה נדיר. לא ראינו את זה בעשור האחרון אבל הגשם יוצר נזקים וזו תופעה שהעיר נהריה לא ערוכה לה. אני חושש לא מהגעתון שיעלה על גדותיו אלא מהצפת הפרברים מסביב. מה שקורה זה שהתנועה כעת פקוקה. מכסים של מערכת ניקוז עפו. אני מצלם את מה שאני רואה כי אני לא יודע מתי זה ישוב".

כבאי הגליל המערבי נמצאים גם הם בכוננות משעות הבוקר לחילוץ תושבים מבתיהם. בשעות הבוקר המוקדמות חולצו ללא פגע שתי משפחות משני בתים בנהריה ובמעלות. גם בחדרה ירדו גשמים מרובים שגרמו להצפות ברחובות שונים בעיר.

בעקבות כמויות הגשמים הרבות נרשמים עיכובים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ. מרכבת ישראל נמסר כי בשל הצפות של כמה קטעי מסילה וכן בגלל רוחות חזקות המעיפות עצמים לעבר המסילות נרשמים איחורים וישנה השפעה על לוחות הזמנים בכל תחנות הרכבת. "בשלב זה כל קווי הרכבת פועלים אך נרשמים שיבושים בפרקי זמן שונים – במידה והמצב יימשך, נשקול להציע פיתרונות תחבורה חלופיים לנוסעינו", אמרו ברכבת.

שלחו אלינו תמונות וקטעי וידאו - newsdeskwalla@walla.com

גם בנתיבי התנועה בצפון מורגש מזג האוויר היטב: פקק ענק של כמה קילומטרים משתרך בשעה זו מצומת קיבוץ שומרת ועד לצומת קיבוץ כפר מסריק שעל כביש נהריה-קריות לכיוון דרום - זאת בשל הצפת אחד הנתיבים באזור קיבוץ כפר מסריק. מאות נהגים תקועים כעת בפקק זה. לאור חוסר היכולת של מערכת הניקוז בעיר חיפה לקלוט את כמויות המשקעים הרבות - נרשמת זרימה עזה של מים ברחובות העיר הגורמת לעומס תנועה כבדים בכל חלקיה.

הגשם משבש גם את התנועה האווירית בישראל - כבר אמש הוחלט לבטל את כל הטיסות לשדה התעופה שבראש פינה וממנו. בנוסף בוטלה הבוקר טיסת ארקיע שתוכננה לצאת מחיפה לכיוון אילת - זאת בשל תנאי ראות נמוכה. טרם הובהר האם טיסה נוספת בקו האמורה לצאת מאוחר יותר היום תצא לדרכה והדבר תלוי בהתפתחות תנאי מזג האוויר באזור. מרשות שדות התעופה נמסר כי בשלב זה לא נרשמים כל עיכובים או שיבושים שהם בתנועת המטוסים בנתב"ג.

הסופה והגשמים עברו במהלך הלילה מדרום הארץ לצפונה. ביום שני כשהחלה הסערה פקדו את דרום הארץ גשמים עזים אשר גרמו לשיטפונות בנחלי הדרום והביאו לקריסת התשתיות ביישובים רבים בנגב.

בשיטפונות נהרגה שרה נוי פוגל, בת 54 ממושב אורות לאחר שהרכב בו נסעה התהפך בשיטפון בנחל הערבה. פוגל, אם לחמישה ילדים, יורם הוכמן מטייל נוסף שהיה עמה ברכב ונסחף אף הוא נהרג בשיטפון. השניים נסחפו בנחל חופירה יחד מטייל נוסף שחולץ בשלום.

בשל הגשמים העזים והשיטפונות בדרום קרס גשר ניצנה וכן קרסו התשתיות ביישובים, קדש ברנע, כפר הנוער ניצנה, בסיסים ומוצבים צבאיים, והיישוב עזוז. יישובים אלה נותקו מחשמל ומים. שיירת אספקה של צה"ל הצליחה להעביר מוצרי חלב ולחם ליישובים המנותקים.

(עדכון ראשון 6:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully