וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרומה להאיטי לא מוכרת כהוצאה לצורכי מס?

מאת ליאור דטל

20.1.2010 / 9:00

משרד החוץ פירסם בקשה לתרומות עבור משלחת הסיוע הישראלי במדינה, אך בניגוד לתרומות דרך העמותות השונות, תרומה דרך המשרד אינה מוכרת כהוצאה לצורכי מס

בנוסף לעמותות שונות בישראל שביקשו לאסוף תרומות בכדי לסייע לנפגעי רעידת האדמה בהאיטי, אחת ממבקשות התרומות למען משלחת הסיוע ההומניטרית הישראלית הפועלת שם היא ממשלת ישראל, באמצעות משרד החוץ.

המשרד פירסם בשבוע שעבר בקשה לתרומות עבור משלחת הסיוע הישראלי במדינה, אך בניגוד לתרומות דרך העמותות המקנות הכרה כהוצאה לצורכי מס לתרומה מעל 300 שקל, תרומה דרך משרד החוץ אינה מוכרת כהוצאה. המשרד הסביר זאת בכך שהתרומות מתקבלות בחברה ממשלתית שאינה מוסד ציבורי.

את התרומה להאיטי מבקש משרד החוץ להעביר לחשבון הבנק של חברה ממשלתית בשם "האיגוד - חברה להעברת טכנולוגיה", שהוקמה ב-1963 ולא עוסקת בדרך כלל בגיוס תרומות מהציבור, אלא משמשת זרוע ביצועית, כספית ומינהלית של האגף לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד. יו"ר החברה הוא ראש עיריית קריית ים, שמואל סיסו.

"זה לא תפקידה של המדינה לבצע התרמות", אומר ד"ר ירון סוקולוב, מנכ"ל מנהיגות אזרחית, ארגון הגג של העמותות והמלכ"רים. "חובתה לעשות זאת במסגרת ארגוני החברה האזרחית. במקום להתחרות עם העמותות על תרומות הציבור היא צריכה להוביל רגולציית מיסוי שתעודד תרומות".

ארגונים כמו מד"א, זק"א ולתת. התגייסו גם הם לסייע, כשלתת הוציא בשבוע שעבר תרופות, מזון ומוצרי היגיינה להאיטי ואסף תרומות בסך 500 אלף שקל - רובן מקרן אריסון, המנוהלת על ידי בנה של שרי אריסון, ג'ייסון.

משרד החוץ, שמסר כי התרים עד כה 11 אלף שקל, אמר בתגובה כי "בשל זרם הפניות שהגיע אל משרד החוץ מהקהל הישראלי על כל גווניו, שהביע את רצונו לסייע להאיטי בשעתה הקשה, הוחלט לפרסם את חשבון הבנק של האיגוד, ובכך לתת לציבור מענה לרצונו להירתם למאמצי הסיוע של המדינה. ישראל הקצתה עד כה סכומים אדירים להאיטי ותמשיך לעשות כן, כפי שעשתה בעקבות רעש האדמה בטורקיה ובעקבות אסונות קשים אחרים שחוו מדינות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully