וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש דת טורקי: בקרוב בשורה טובה על שליט

איתמר בטיטו, שליח וואלה! לאיסטנבול

20.1.2010 / 8:30

ההצהרה האופטימית על החייל החטוף יצאה מפיו של איש רוח מוסלמי בכיר במפגש בין-דתי באיסטנבול. אנשי דת ישראלים דנו במפגש עם עמיתיהם הטורקים גם על טורקיה ואירן

"בקרוב מאוד תקבלו בשורות טובות בעניין שליט", כך אמר אמש (שלישי) לוואלה! חדשות המנהיג הרוחני האיסלמי עדנן אוקטר, במהלך פגישה עם אנשי דת מישראל בראשות סגן השר לפיתוח אזורי איוב קרא, שהתקיימה באיסטנבול. לדברי אוקטר, "נעם שליט יגיע בימים הקרובים לאיסטנבול לעדכון בעניין המשא ומתן לשחרור בנו".

בתום התוכנית היומית המשודרת באתר האינטרנט שלו, וזוכה למיליוני צופים מוסלמים ברחבי העולם, התייחס אוקטר ארוכות לעניין שליט. "אני מתפלל ועושה מאמצים רבים לשחרור החייל הישראלי משבי חמאס", ציין אוקטר, "שליט הוא גם הילד שלנו. קרוב היום ששליט ומשפחתו יסעדו באיסטנבול".

מעבר להצהרות בעניין שליט, אוקטר סיפר גם ששוחח עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד והשניים דנו ביחסו לישראל. "במסרים שהעברתי לו ביקשתי ממנו להפסיק בהצהרות האנטישמיות נגד ישראל", אמר. לדבריו, "העניין ניכר לאחרונה בנאומיו".

עדנן אוקטר נחשב למנהיג איסלמי מתון המטיף בדרשותיו, ספריו (פרסם כ-300 ספרים שתורגמו ל-57 שפות) ובתוכנית היומית שלו לאיסלם מתון ופצפיסטי, ואף יוצא נגד האיסלם הרדיקלי המוציא שם רע לאיסלם כולו. לתפיסתו של אוקטר, דרוש שיתוף פעולה אחיד בין כל הדתות נגד האויב האמיתי – האתאיזם, שהביא תחלואים רבים לעולם. בעבר הסתבך אוקטר עם הממשל הטורקי בעקבות הצהרותיו הקיצוניות נגד הדרוויניזם והאתאיזם, ואף נכלא ל-3 שנים. עם זאת, הוא ידוע בקשריו והשפעתו על הממשל הסורי וההנהגה האירנית.

השליח החשוב בעולם המוסלמי

לדברי ראש המשלחת הישראלית, סגן השר קרא, "מדובר בשליח הכי חשוב בעולם המוסלמי, אוקטר נתפס כמנהיג איסלמי חשוב ופופולרי. מדובר באדם עם הרבה כוח. צריך לחזק את הרפורמיסטים בעולם המוסלמי, מדובר באינטרס של מדינת ישראל".

קרא פנה לאוקטר ואף ביקש ממנו סיוע בפתיחת מעבר הגבול עם סוריה, אותו הצליח קרא לפתוח לאחרונה. "מקווה שתעזור ליצור אווירה טובה בין ישראל לשכנותיה. אני רוצה שישראלים יוכלו לבקר בסוריה".

מוקדם יותר, נפגש אוקטר עם חברי המשלחת, ביניהם מנהיגים דרוזים, יהודים, נוצרים, בדואים ושומרונים. במהלך הדיון ששודר בעשרות מדינות, ניכרה אחווה יוצאת דופן בין הנציגים השונים. "אתה מביא כבוד גדול לאיסלם", ציין במהלך התוכנית השייח' הבדואי עאטף קרינאווי, "כך אנחנו רוצים מנהיגים, בלי אבחנה בין מגזר למגזר, בין אדם לאדם. אני מודה לך ומתגאה בך".

אוקטר גם התייחס למשבר בין טורקיה לישראל, נוכח הצהרותיו של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן והתקרית המביכה בה הושפל שגריר טורקיה בישראל. "אסור לקחת דברים כמשמעם. ארדואן אוהב את ישראל. לתקרית עם השגריר אין שום אפקט, הקשר בין ישראל לטורקיה חזק ואינו מושפע מהתקרית. הטורקים לא לומדים על ישראל מתוכניות טלוויזיה או מספרים, אל לישראלים להיות מושפעים מתכנים אלה", הדגיש אוקטר.

הערב יתקיים מפגש נוסף בין חברי המשלחת הבן דתית לאוקטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully