וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי דת יצאו לטורקיה לקדם שחרור שליט

איתמר בטיטו, איסטנבול

19.1.2010 / 17:27

משלחת של מנהיגי דת מישראל הגיעה לאיסטנבול כדי לקדם את שחרורו של החייל החטוף. הנציגים ייפגשו עם מנהיג רוחני מוסלמי הידוע בהשפעתו הרבה באירן ובסוריה

משלחת של מנהיגי דת ישראלים, בראשותו של סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא, הגיעה היום (שלישי) לאיסטנבול, במטרה לנסות ולקדם את עסקת שליט בעזרתו של המנהיג הרוחני האיסלמי הטורקי עדנן אוקטר. המשלחת מקווה לרתום את אוקטר, הידוע בהשפעתו על המשטרים באירן ובסוריה, למען שחרורו של החייל החטוף. כמו כן, הצדדים יקראו לקירוב הלבבות בין טורקיה לישראל ובין העולם האיסלמי ליהדות.

לאוקטר, המטיף לאיסלם מתון, תוכנית טלוויזיה אינטרנטית פופולרית בה הוא מתכוון לארח את סגן השר ואת שאר אנשי הרוח. המשלחת עצמה כוללת בין היתר את חבר הסנהדרין הרב בנימין אברמסון, עוזר ראש העדה הדרוזית השייח' אמין קבאלן, עוזר הפטריארך הפרוטסטנטי הכומר דמיטרי מוסא, השייח' הבדואי עאטף קרינאווי מרהט, ומר יפת צדקא, מראשי העדה השומרונית בישראל.

בין מטרות המפגש, לפתוח בדיאלוג על בסיס דתי על מנת לרכך את הסכסוכים ההיסטוריים בין העמים והדתות השונות. מפגש זה מקבל משמעות נוספת לאחר תקרית ה"כס הנמוך" - כפי שמתארים זאת בסביבתו של קרא – התקרית בה הובך שגריר טורקיה בישראל, וגרמה לסדק נוסף ביחסים בין שתי המדינות.

"בעולם המוסלמי השפעתם של ראשי הדתות רב מאוד, יותר אפילו מראשי מדינות", סיפר קרא, "אולי ראשי הכתות שיוצאים איתי לשליחות, ביחד עם ראשי הכתות שמחכים לנו, יביאו לבשורה חדשה לאזור, יותר מעסקאות על מספר שחרור אסירים, שלדעתי לא ישיגו את המטרה האנושית המתבקשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully