וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים קלות

ואדים סבידרסקי

19.1.2010 / 16:39

מדד תל אביב 25 נחלש ב-0.2% ונסגר ברמה של 1,156 נקודות, תל אביב 100 ירד ב-0.1% לרמה של 1,090 נקודות, מדד הבנקים איבד 0.8% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.5%

עופר מריאש, מנכ"ל מרכנתיל קרנות נאמנות, ציין הבוקר בהתייחסותו למניות חיפושי נפט כי מדובר בקזינו לשמו. מריאש סבור כי בתי השקעות רציניים אינם רצים אחרי רצף הודעות היוצרות ספקולציה אלא בוחנים סקטורים הראויים להשקעה לטווח ארוך.

מריאש הוסיף ופירט כי חברת גבעות היא בעלת היסטוריה לא מבוטלת של הודעות אשר לא סיפקו בסיס מוחשי, והוא העריך כי האופוריה תיעלם כמו שהיא עלתה. לגבי סקטור הבנקים, סבורים במרכנתיל כי בניגוד לשנה הקודמת, יש לבדוק בסלקטיביות את מניות הסקטור ולא בראיה הכוללת של המגזר.

הבנקים בארה"ב צפויים השבוע לפרסם את דו"חותיהם, וכבר תקופה ארוכה לא משפיעים ישירות על הסקטור בארץ, במיוחד עקב מיקוד העניין בנושא הבונוסים והשכר יותר מאשר בפעילות העסקית, מוסיף מריאש.

היום השלישי בבורסת תל אביב התנהל בירידות שערים, שהתמתנו לקראת הסיום, במקביל לירידות בזירה האירופאית ובהמתנה לחידוש המסחר בארה"ב לאחר סוף שבוע ארוך עקב יום מרטין לותר קינג.

חברות חיפוש נפט והגז המשיכו לעורר עניין רב של השחקנים השונים באחד העם. כמו כן, מניות הבנקים הנסחרות במחזורים גבוהים, המשיכו להוביל את מדדי המניות ונכשלות בניסיון להשתקם מהנפילות שספגו לפני כמספר ימים.

מדד תל אביב 25 נחלש היום ב-0.2% נסגר ברמה של 1,156.38 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד 0.1% ונסגר ברמה של 1,090.99 נקודות.

מדד הבנקים איבד 0.8% מערכו ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.5%, כנגד המגמה, בהובלת מניית אפריקה. מחזורי המסחר הסתכמו היום ב-1.6 מיליארד שקל, ברמה הממוצעת השנתית.

בשוק הסולידי, המשיכו איגרות חוב הקונצרניות לטפס בצעדים זהירים במסגרת מגמה החיובית מתחילת השבוע השוררת באפיק זה. מדדי תל בונד הוסיפו 0.1% לערכם. כנגד, איגרות חוב ממשלתיות שקליות הפגינו היום חולשה והתממשו עד 0.15%.

בזירת המקרו האמריקאית לא צפויים להתפרסם נתונים מהותיים. תשומת לב המשקיעים בכל העולם מופנית להמשך עונת הדו"חות בכלכלה הגדולה בעולם. השבוע תורם של הבנקים הגדולים להציג את תוצאותיהם הכספיות. היום סיטי בנק יפרסם את דו"חותיו ובהמשך השבוע יצטרפו בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס.

סמוך לשעת הסגירה בתל אביב, הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב על ירידה מתונה של עד 0.2% בפתיחת שבוע מסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully