וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מ'ציידי השיטפונות' הם חסרי אחריות"

19.1.2010 / 17:00

באזור הנגב לא מופתעים ממותם של אלה שהגיעו לחזות בפלא השוצף. "חסרי האחריות, הם לרוב אלה שהכי פחות מודעים לעוצמה". ה"ציידים" מוזמנים להמשיך בתחביבם, אך בזהירות

שי מכלוף

(צילום: אמיל טבוסוב, שי מכלוף. קריינות: אילן שניג. עריכה: דורון שטיין)

אנשי יחידות החילוץ בנגב פעלו אתמול (שני) במרץ על מנת לסייע בחילוצם של מטיילים שנלכדו עם כלי רכבם. חלק מאותם מטיילים שנלכדו והמתינו לסיוע, לא נקלעו למקום בטעות. אלה הם "ציידי השיטפונות" - אנשים שתחביבם הוא לנסוע לאזור בו צפוי להיות שיטפון על מנת לצפות במחזה המרהיב.

חנן אפריאט, מפקד יחידת החילוץ הר הנגב, סיפר לוואלה! חדשות על התופעה המרגשת מחד ומסוכנת מאידך. לדבריו, "אפשר לחלק אותם לשני סוגים: אחראים וחסרי אחריות. חסרי האחריות הם לרוב אלה שהכי פחות מודעים לעוצמה של מה שעומד מולם וזה השיטפון. בטח אירוע כמו שהיינו עדים לו ביומיים האחרונים. הניסיון להעביר את הרכב המשופר או החדש במבחן המים, טומן בחובו בעיה בסיסית: יש פה עסק עם מים זורמים".

בנוגע לבעיית הכנסיה למים, אמר אפריאט כי "זה משהו שהנהגים לא מודעים אליו. יש לחץ שהמים מפעילים על צד האוטו. כל העוצמה של המים דוחפת אותך כל הזמן וככל שאתה מעמיק, העוצמה הזו גדלה. ראינו בנחלים משאיות של כמה טונות והשיטפון פשוט לקח אותן. קל וחומר על ג'יפ שמקסימום שוקל שני טון".

התחביב גובה לא פעם מחיר כבד כפי שקרה אתמול כאשר רכב התהפך בנחל הערבה, שני נוסעיו נהרגו ונוסע נוסף נפצע באורח קל. "המחיר הוא אובדן החיים, הפגיעות בגוף. זה מקומם. מתנדבים עוזבים הכל ומתעסקים בחסרי אחריות. אני חילצתי בגזרת הר הנגב אתמול קרוב ל-30 איש", הוסיף אפריאט.

"הישראלי המצוי עושה דווקא"

מחיר המרדף אחרי השיטפונות לא מתבטא רק בחיי אדם. "אף פעם לא נעשה אומדן של כמה כסף זה עולה. בהערכה הכי נמוכה מדובר לדעתי בסביבות ה-100 אלף שקלים".

אפריאט הוסיף כי "היו כל כך הרבה אזהרות בתקשורת, פקחים הזהירו את המטיילים ובכל זאת אנשים נכנסו לפינות האלה. זה הישראלי המצוי שעושה דווקא".

מירב איילון, דוברת קיבוץ עין גדי, סיפרה לוואלה! חדשות על הבעיתיות בתחביב. "יש בעיה שתרבות ה'סמוך' הופכת את החוויה הזו לחוויה טראגית. כל אחד שיש לו ג'יפ חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם ומה אנחנו 'ילידי המקום' מבינים. אנחנו, בקיבוץ, מארגנים טיול מסודר לראות את השיטפונות. ואז אפשר לראות את ה'דגנרטים' האלה שיודעים יותר טוב מהמשטרה ומאיתנו. במצב כזה זה גובה מחיר. מחיר בחיי אדם, מחיר של מתנדבים, של חילוץ". איילון הוסיפה כי בשבוע האחרון נרשמה תנועה ערה של ציידי השטפונות.

עם זאת, טוענים איילון ואפריאט כי הם מעודדים את המטיילים להגיע לאזור ולחזות בפלא הטבע שנקרא שיטפון. לטענתם, ישנם מטיילים רבים שמגיעים עם הציוד הנכון למקומות הבטוחים לצפייה בשיטפון, ועוברים חוויה מרגשת שלא חווים כל יום. "מאות אנשים הגיעו לשיטפונות לאחר שעשו הכנה. שניים או שלושה היו מטומטמים. השאר יודעים ליהנות", סיכמה איילון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully