וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראשי ערים המכהנים זמן רב - תופעה פסולה"

פנחס וולף

19.1.2010 / 13:52

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז התייחס לחקירות המתנהלות נגד ראשי ערים בישראל. "התופעה בה ראשי ערים מכהנים עשרות שנים היא תופעה פסולה"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז התייחס היום (שלישי) לחקירות המתנהלות נגד מספר ראשי ערים בישראל: "ברשויות המקומיות יש מצבים קיצוניים של יציבות ואי יציבות. יש ערים עם יציבות מופלגת, כאשר ראשי ערים מכהנים עשרות שנים וזו תופעה פסולה בעיניי, גם אם לא מהצד המשפטי. מסתבר שהיציבות הושגה על ידי ריכוז כוח חסר תקדים כמעט ללא מנגנוני בקרה, והתוצאה היא מה שמפכ"ל המשטרה אמר לפני ימים אחדים, שבימים אלה מתנהלות חקירות פליליות נגד עשרות רבות של ראשי ערים. היו לא מעט הרשעות של ראשי ערים וצריך למצוא את האיזון בין משילות לבקרה אפקטיבית".

ויכוח נוקב עם פרידמן

הדברים נאמרו במהלך יום עיון בנושא משפט ומשילות שנערך בכנסת. ביום העיון לקחו חלק היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, שר המשפטים יעקב נאמן ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין. במהלך הדיון התפתח גם ויכוח נוקב בין היועץ המשפטי לבין שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן. מזוז ביקש להסביר את דבריו מהשבוע שעבר לפיהם תפקד פרידמן כ"שר לעומתי"- שר הפועל נגד התחום שעליו הוא אחראי. "אנו מצפים ששר לאיכות הסביבה יגן על איכות הסביבה, ולא יהיה זה שיגיד כל יום שאיכות הסביבה זה שטויות. זו המשמעות של שר לעומתי שראה את עיקר תפקידו לתקוף את ביהמ"ש העליון, הפרקליטות והמשטרה", אמר מזוז.

פרידמן השיב למזוז ואמר: "מזוז הציע מונח חדש למילה לעומתיות. הנורמה שנהגה בזמנו לא נהגה אצל שום יועמ"ש קודם, שעובד מדינה יוצא נגד השר הממונה עליו. זה מערער יציבות שלטונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully