וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרגא ברוש יעביר סדנת הגנה על שער הדולר

אורה קורן

19.1.2010 / 13:42

לאחר שהבינה כי קטן הסיכוי לחלץ מהממשלה סיוע נוסף בגין התחזקות השקל מול הדולר, החליטה התאחדות התעשיינים להעביר סדנה לחבריה בנושא גידור חשיפה לסיכוני מט"ח

לאחר שהבינה כי קטנים הסיכויים לחלץ מהממשלה סיוע נוסף או פיצוי חדש בגין התחזקות השקל מול הדולר, החליטה התאחדות התעשיינים להעביר סדנה לחבריה בנושא גידור חשיפה לסיכוני מטבע חוץ (מט"ח).

בניגוד לעבר, אז טענו בהתאחדות התעשיינים כי גידור סיכוני מטבע אינו פתרון ממשי ליצואנים, מודים היום בהתאחדות כי "כ-80% מחשיפות המטבע לטווח הקצר ניתנות לגידור באמצעות שימוש נכון בכלים פיננסיים". עוד ציינו, כי "81% מהמפעלים מבצעים הגנות מטבע חוץ".

שיעור החברות הקטנות שמבצעות הגנות מט"ח נותר נמוך ביחס לגדולות: בעוד ש-93% מהיצואניות הגדולות (אלו המייצאות מעל 25 מיליון דולר) מבצעות הגנות, הרי שרק כשני שליש (68%) מהיצואניות הקטנות מבצעות הגנות.

"כ-80% מחשיפות המטבע לטווח הקצר ניתנות לגידור באמצעות שימוש נבון בכלים פיננסיים", אמר פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים והמשנה למנכ"ל אסם השקעות. "רק כ-20% מהגורמים העסקיים המגדרים חשיפה פיננסית בוחרים להשתמש במערך הגנות מתוחכם. שימוש נבון במערך אסטרטגיות, התואם את הצורך העסקי ומותאם למגבלות השוק, מקטין משמעותית את הסיכון לפירמה העסקית", הוסיף.

משרד האוצר התנגד בשנתיים האחרונות להעניק לתעשיינים פיצוי פיסקלי בגין שחיקת שער הדולר מול השקל, בדמות הקלות בתשלומי ארנונה, מים, חשמל ותעריפי נמלים. גם יכולת ההגנה של בנק ישראל מיצתה עצמה, פחות או יותר. על רקע זה נראה, כי התעשיינים הבינו, שעליהם לעזור לעצמם. היום הודיעו, כי המכללה לניהול בתעשייה בהתאחדות התעשיינים תקיים סדנת אסטרטגיות פיננסיות מתקדמות לגידור חשיפה.

בסדנה תועמק ההיכרות עם הכלים הפיננסיים המתוחכמים לגידור חשיפות, יוצגו אסטרטגיות הגנה פשוטות ומורכבות וייסקרו אופציות וחוזים עתידיים ככלי גידור. בנוסף, תיערך היכרות עם עולם האופציות האקזוטיות וחשיבות שילובן במערך ההגנות, כמו גם הצגת מערכי גידור מורכבים וייחודיים לגידור חשיפה.

על פי סקר, שנערך על ידי אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים בסוף אוקטובר ותחילת נובמבר 2009, בקרב 106 חברות מענפי תעשייה שונים, עולה כי 81% מהן מבצעות הגנות מטבע חוץ. שיעור זה מצביע על גידול ניכר לעומת 52% מהחברות שביצעו הגנות מטבע חוץ בסקר הקודם שנערך ביולי 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully