וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת זק"א מנסה לאתר צעיר יהודי בהאיטי

עומר רבין

19.1.2010 / 12:21

מתנדבי זק"א פועלים לאתר את אלכס ביטון, צעיר יהודי מקנדה שמשפחתו יצרה קשר עם מטה הארגון וביקשה את עזרתם הדחופה. "הנחת העבודה לצערנו היא שאנו מחפשים גופה"

משלחת זק"א בהאיטי מחפשת אחר צעיר יהודי מקנדה שבעת רעש האדמה התארח במלון "מנונטה" בבירה פורט או פראנס וככל הנראה נקבר תחת הריסות המלון. בני משפחתו של הצעיר, אלכס ביטון, יצרו הלילה (שלישי) קשר עם מטה הארגון בישראל וביקשו כי המחלצים ירכזו את מאמציהם באיתור יקירם. במוקד התקבלו פרטים מדוייקים על הנעדר ומיקום המלון וכן נאסף מידע עליו מחברו שפגש בו בלובי המלון דקות לפני הרעש.

"הנחת העבודה היא לצערנו שאנחנו מחפשים אחר גופה", אמר לוואלה! חדשות דובר הארגון מוטי בוקצ'ין. "הצוות הצרפתי פעל שם לפני מספר ימים בחילוץ ניצולים – וסיים את העבודה לאחר שהגיע למסקנה כי לא נותרו עוד ניצולים בחיים תחת הריסות המלון. מטרתנו היא לאתר את גופתו של אלכס ולהביא אותו לקבורה". לדברי בוקצ'ין, המאמצים לאתר את גופתו של ביטון יחלו עם שחר – לאור ההנחיה שלא לבצע פעולות חילוץ בשעות החשיכה במקום.

משלחת זק"א להאיטי מונה 9 מתנדבים המחולקים לשני צוותים – האחד מתפקד כיחידה בינלאומית המוכרת ע"י האו"ם ופועלת מול יחידות החילוץ מכל העולם בנקודות חיפוש ייעודיות ואילו הצוות השני פועל במסגרת מתחם בית החולים הישראלי שהוקם במקום. המשלחת הנוכחית של הארגון צפויה לשוב ארצה ביום שלישי הבא ובמקומה תצא משלחת מצומצמת יותר, של כ-6 מתנדבים, למשך כשבועיים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • זק"א
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully