וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב חוזר לעבוד

נתן שבע

19.1.2010 / 11:07

אפי פיתוח בבעלות לבייב, אשר מתמקדת בפיתוח נדל"ן ברוסיה ובמדינות חבר העמים, מדווחת על התפתחויות הצפויות במיזמי הנדל"ן של החברה ב-2010 ומסירה מעט את העננה סביב מצבה

אפי פיתוח המתמקדת בפיתוח נדל"ן ברוסיה ובמדינות חבר העמים מדווחת היום על ההתפתחויות הצפויות בפרויקטי הנדל"ן של החברה בשנת 2010, מה שמסיר מעט את העננה סביב מצבה של החברה ברוסיה.

החברה הגיעה להסכמה ראשונית עם עיריית מוסקבה, לפיה צפויה החברה להשלים את עבודות התשתית הציבוריות הסמוכות לפרויקט Mall of Russia. בתמורה לכך, עיריית מוסקבה צפויה לקזז את העלויות הקשורות בפרויקט מחלקה של העירייה (25% כיום). כתוצאה מכך, חלקה של עיריית מוסקבה בפרויקט צפוי לקטון בהתאם.

לאחר בחינה של נפח העבודות הדרוש להשלמת מרכיבי התשתית הציבוריים תוך התחשבות במצב הנוכחי של עבודות הבנייה, החברה מעדכנת את המועד הצפוי להשלמת הפרויקט לספטמבר-אוקטובר 2010.

השכרת השטחים ב-Mall of Russia ממשיכה להתקדם ומשקפת שיפור בביקוש מצד המגזר הקמעוני ברוסיה. כ-40% משטחי הפרויקט כבר הושכר ולגבי 30% עד 35% נוספים חתמה החברה על מכתבי כוונות או מסמכי זיכרון דברים לא מחייבים. בין הדיירים החדשים ששכרו לאחרונה שטחים בפרויקט ניתן למנות את X5, רשת המרכולים המובילה ברוסיה, אשר שכרה כ- 2,40 מ"ר. החברה סבורה, שהביקוש לשטחים קמעוניים יתחזק במהלך 2010.

העדכון השני סובב סביב עבודות בנייה בפרוייקטים טברסקיה, אוזרקובסקיה, פבלצקיה וקלינינה. בעקבות הודעת החברה מ-17 בנובמבר 2009 לגבי תחילת בנייה אפשרית בשלב 3 של פרויקט אוזרקובסקיה ופרויקט פבלצקיה, החליטה החברה לחדש את עבודות הבנייה. פרויקטים אלה צפויים להסתיים במחצית הראשונה של 2011. חידוש העבודות בשלב השלישי של פרויקט אוזרקובסקיה כפוף עדיין להשגת מימון בנקאי מתאים. החברה ממשיכה את העבודות ההנדסיות בפרוייקט הקניון התת קרקעי טברסקיה בהתאם לתכנית העבודה של החברה.

בנוסף, השיגה החברה מימון של כ-20 מיליון דולר מבנק SberBank עבור הפרויקט המלונאי קלינינה בז'לזנובודסק (אזור המעיינות המינרליים החמים בקווקז בדרום רוסיה). שיעור הריבית האפקטיבי של המימון הוא כ-9.25% על הרובל הרוסי. בעקבות השגת המימון החליטה החברה לחדש את עבודות הבנייה בפרויקט זה, אשר השלמתו צפויה במחצית הראשונה של 2011. פרויקט קלינינה מצטרף לפרוייקטים הנוספים של החברה באזור ביניהם: מלון פלאזה ספא בקיסלוודסק.

אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל אפי פיתוח, אמר כי "אנו עדים לסימני התאוששות מעודדים בשוק הרוסי ומחדשים את העבודה בכמה מפרוייקטי הבנייה שלנו. אנו צופים ש-2010 תהיה שנת צמיחה לאפי פיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully