וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע: ליקויים בייעוץ בבנקים

טל לוי

19.1.2010 / 11:30

מחסור וליקויים באיכות המידע והיעדר התרעה בזיהוי חריגה מתמהיל ההשקעות של הלקוח - אלה הם רק חלק ממצאי ביקורת שערכה הרשות במערכות הייעוץ הממוחשבות של הבנקים

ליקויים באיכות המידע שמציגות מערכות הייעוץ, מחסור מהותי במידע על תעודות סל והיעדר התרעה בזיהוי חריגה מתמהיל ההשקעות של הלקוח - אלה הם חלק מממצאי ביקורות שערכה מחלקת השקעות ברשות ניירות ערך במערכות הייעוץ הממוחשבות בבנקים במהלך 2009.

הביקורות התמקדו בבחינת יכולתן של מערכות הייעוץ הממוחשבות לספק ליועץ ההשקעות בבנק תמיכה מקצועית ואובייקטיבית. עד כה כיסו הביקורות את מערכות הייעוץ הממוחשבות בבנקים המטפלות בלמעלה מ-80% מהלקוחות הפרטיים המקבלים ייעוץ השקעות בבנקים. ביקורות נוספות בנושא זה נמשכות גם בעצם הימים האלה.

למעלה מ-4000 יועצי השקעות מועסקים על ידי המערכת הבנקאית בישראל. במתן יעוץ ההשקעות נעזרים היועצים, בין השאר, גם במערכות ייעוץ ממוחשבות שמעמידים לרשותם הבנקים. תפקידן של מערכות אלו הוא לספק ליועץ בסיס אינפורמציה רחב ועדכני ולסייע בידיו בגיבוש המלצות ההשקעה ללקוח. רשות ניירות ערך מפקחת על פעילות ייעוץ ההשקעות בבנקים, ובכלל כך גם על מערכות הייעוץ הממוחשבות שמפעילים הבנקים.

בביקורות שערכה הרשות נמצא כי מערכות הייעוץ הממוחשבות מספקות אינפורמציה אובייקטיבית ומאפשרות ליועץ ההשקעות להתאים את המלצותיו לצרכיו וטעמיו האישיים של הלקוח. יחד עם זאת, נמצא כי מערכות הייעוץ הממוחשבות בבנקים לוקות בחסר בכל הקשור להכללת בסיס מידע מעודכן ותשתית לארגון המידע הרלוונטי באופן שיקל על יועץ ההשקעות בבנק למלא את תפקידו באופן אפקטיבי ומקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully