וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל, שפר הופעתך ואל תשכח את הסוודר!

יהושע בריינר

19.1.2010 / 9:40

בצה"ל לא חיכו לסופה אתמול וריעננו את מעילי הדובון והחרמוניות לקראת בואו של גנרל חורף. החשש הגדול: פגיעות קור בקרב החיילים. "למרות השיטפונות - מצב הבסיסים בערבה טוב"

בזמן שגנרל חורף מתייצב לשירות מילואים מוגבר בדרום הארץ – גם בצה"ל נערכים למזג האוויר הסוער: בימים האחרונים הוציא צה"ל דגשים לחייליו לקראת הגשמים והתקופה החורפית הצפויה בחודשים הקרובים. בדף הנחיות שהופץ בימים האחרונים בפיקוד צפון, נקראים המפקדים להדגיש בפני החיילים את הנהלים לקראת העונה הקרובה.

בין היתר הודגש בפני המפקדים להתאים את הפעילות המבצעית לתנאי מזג האוויר ולמנוע במידת האפשר פעילות שחושפת את החיילים לקור ולגשם. בנוסף נקראים החיילים לצאת לפעילות ולאימונים מתמשכים עם שקיות חימום ועם בגדים להחלפה. החשש בצה"ל הוא בעיקר מפגיעות קור בקרב החיילים, תופעה שכיחה במיוחד בשנים האחרונות.

חיילים סמוך לגבול עזה. Ariel Schalit, AP
על אף הסופה - המצב בבסיסי צה"ל בערבה מוגדר טוב/AP, Ariel Schalit

"למרות הסופה אתמול, תהליך ההיערכות לעונה הקרה החל כבר לפני מספר חודשים", סיפר סגן ראש ענף בקרה, מעקב ובטיחות בפיקוד צפון רס"ן צביקה פלדהיים. "חשוב להדגיש שכל תפיסת הבטיחות שלנו לא באה למנוע פעילות, אלא לדאוג לכך שהפעילות ההכרחית שמתקיימת, בעיקר זו המבצעית, תתבצע תוך מזעור נזקים". כמו כן נקראו המפקדים לצמצם את הנסיעות ברכבים צבאיים בגלל תנאי מזג האוויר ולעיתים נזקקים החיילים לאישור של קצין בדרגת סא"ל על מנת לאשר נסיעה.

דאגה רבה ממוקדת בצה"ל לחיילים המשרתים בחרמון, בגזרת הר דב ובהר שגיא שבנגב - שם מוגדרים התנאים כ"תנאי אקלים קיצוניים". לחיילים באזורים אלה חולקו כפפות, מעילי פליז ונעליים מיוחדות המונעות חדירת קור ושומרות על חום הגוף. כמו כן וידאו בצה"ל כי כל חייל נושא עימו חרמונית או מעיל דובון.

גם בחדרי האוכל דאגו להתכונן לבוא החורף עם תפריט מותאם, כך שבארוחת הבוקר מחולקת לחיילים דייסה ובארוחת הצהריים מרק. במקביל נקראו חיילי יחידות קרביות לשתות משקה חם לפני ואחרי פעילות מבצעית.

לוחמי יחידת האלפיניסטים בגיזרת החרמון. דובר צה"ל
דואגים בעיקר לחיילים בגזרות בעלות תנאי מזג אוויר קיצוניים. האלפיניסטים בגזרת החרמון/דובר צה"ל

גם מקומם של חיילי היחידות המיוחדות ובהם סיירת מטכ"ל לא נפקד ובמחלקת הלוגיסטיקה דאגו לציידם בחליפות טרמיות מיוחדות לחורף, לכל מקרה שלא יבוא. "כבר מתחילת החורף דאגנו לוודא שכל הציוד נמצא בבסיסים, כולל חימום מתאים באוהלים ובמשרדים", אומר ראש מחלקת לוגיסטיקה בצה"ל אל"ם איציק כהן לוואלה! חדשות, "הסערה האחרונה לא הפתיעה אותנו ועשינו הכנות לקראת מזג אוויר קיצוני שכזה. ברגע שאנחנו יודעים שדבר כזה קורה אנחנו יוצרים קשר עם הבסיסים שנמצאים באזור הסערה ומוודאים שהם מוכנים. לשמחתי לאור הנזקים הקשים שנגרמו אתמול בנגב, אנחנו יכולים לומר שהמצב בבסיסי צה"ל מוגדר כטוב".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully