וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: צה"ל הדיח חייל שהניף שלט סרבנות

יהושע בריינר

19.1.2010 / 1:21

צה"ל החליט להדיח את אחד מהחיילים אשר במהלך טקס השבעתם בכותל, הניפו שלט נגד פינוי בהתנחלות חומש. החייל הודח בשל "התנהגות רעה וחמורה" לאחר שלא הביע חרטה

צה"ל החליט להפסיק את שירותו של חייל מחטיבת כפיר אשר הניף את שלט המחאה נגד פינויים במהלך טקס השבעתו בכותל. זאת לאחר שהחייל סירב להביע חרטה על המעשה. בעקבות סירובו של החייל להביע חרטה, הוחלט באגף כוח האדם להדיח את החייל משירות בשל מה שהוגדר כ'התנהגות רעה וחמורה'. החייל השני שהחזיק את השלט ימשיך בשירותו בצה"ל אולם הודח ממסלול ההסדר וייעשה שירות של 36 חודשים בצה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני חיילים הניפו שלט מחאה נגד הפינוי בהתנחלות חומש במהלך טקס ההשבעה של חטיבת שמשון בכותל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כזכור, במהלך טקס ההשבעה של חטיבת שמשון בכותל, הניפו שני חיילים שלט מחאה כנגד פינויי הגדוד בהתנחלות חומש שבצפון השומרון. האירוע עורר סערה בצה"ל וגרר בעקבותיו שני אירועי סרבנות נוספים בחטיבה. בעקבות כך נשפטו שני החיילים ונשלחו ל-20 ימי מחבוש וכן הודחו משירות קרבי ביחידה. מאז עבר הטיפול בחייל למפקד בסיס קליטה ומיון שלאחר שבחן את החלטות הועדה החליט להפסיק את שירותו של החייל.

בעקבות גילויי הסרבנות בקרב חטיבת כפיר החליט שר הביטחון אהוד ברק להורות על הפסקת ההסדר מול ישיבת הר ברכה, ממנה מגיע אחד החיילים שהניף את השלט. המעשה גרר אחריו שורה של התבטאויות מצד ברק ומצד ראש הישיבה הרב אליעזר מלמד, כשבסופו של דבר חזר בו הרב מלמד והסכים לגנות הפגנות של סרבנות בצבא. ההחלטה להדיח חייל משירות הינה חריגה במיוחד. "אין מקום לחיילים שמכניסים בכוח את הפוליטיקה לצבא", אמר גורם ביטחוני, "החייל לא הסכים לחזור בו מהמעשה ולא הסכים להביע חרטה ועל כן הוחלט להפסיק את שירותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully