וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השיטפונות: תושבים נותקו ממים וחשמל

בעקבות קריסת גשר ניצנה, נותרו יישובים שלמים בדרום הארץ ללא מים, חשמל ותחבורה. תושב קדש ברנע לוואלה! חדשות: "לצאת מפה זה להרוס את מפעל החיים שלנו"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

השיטפונות העזים היום (שני) בדרום הארץ גרמו לקריסת תשתיות החשמל והמים במספר יישובים. עם קריסת גשר ניצנה אמש, קרסו התשתיות ביישובים, קדש ברנע, כפר הנוער ניצנה, בסיסים ומוצבים צבאיים, והיישוב עזוז. יישובים אלה מנותקים כעת מחשמל ומים, וקיימת סכנה לגידולים שבשטחם. שיירת אספקה של צה"ל הצליחה להעביר מוצרי חלב ולחם ליישובים המנותקים. התושבים מסתפקים כעת בבקבוקי מים מינרליים שהולכים ואוזלים.

מתי ברקוביץ', תושב היישוב קדש ברנע, אחד היישובים המנותקים, סיפר לוואלה! חדשות על השתלשלות האירועים. לדבריו, "בגישה לאזור פתחת ניצנה, חוצים שני נחלים: נחל ניצנה ונחל לבן, שמנקזים מים ממצפה רמון עד לפה. יש פה מערכת גשרים ותשתיות שמחברת את כל אזור פתחת ניצנה. אתמול בשעה 2:00 בלילה קרסו כל התשתיות האלה. גשר ניצנה, גשר מסיבי מאוד, קרס. ליד הגשר עברו תשתיות הסיב האופטי שמחברות אותנו לבזק. כמו כן, בין 6 ל-8 עמודי חשמל קרסו, והסכר של מאגר המים שלנו נפרץ. הבעיה הכי גדולה שלנו כרגע היא מים וחשמל".

ברקוביץ' הביע חשש לגורל גידולי החממות ביישוב. לדבריו, "בלי מים וחשמל אנחנו לא יכולים להשקות את גידולי עגבניות השרי. מאתמול החממות לא קיבלו מים. לא מדובר במבנה פתוח. אם מחר הן לא יקבלו מים ילך פה 2,500 דונם של תוצרת חממות. לשקם את הנזק ייקח חודשים ארוכים. יש לעשות משהו זמני".

"אי אפשר לצאת מפה"

"אי אפשר לצאת מפה. אם עד מחר לא נקבל מי שתייה אנו בודקים את האפשרות לקבל מים מינרלים ממסוק. הופעל במועצה חדר מצב שמנהל את כל הבקשות ומתאם את העבודה. מחר על הבוקר נקיים הערכת מצב עם מקורות וחברת חשמל", הוסיף.

ברקוביץ' אף הביע זעם על שיקום התשתיות האיטי של חברת מקורות וחברת החשמל. "את העובדים של חברת חשמל חילצו במסוק. בשבילנו לצאת מפה זה להרוס את מפעל החיים שלנו. זה משק חי ונושם. יש פה עובדים זרים. מה נעשה איתם? יש כ-700 איש ב"אי" הזה. אני חושב שאפשר היה לעשות יותר".

"מחר אנו מקווים שלא תתחדש הזרימה ונוכל לחדש את אספקה. הוצאנו את הבנזין והסולר מהטרקטורים. גם הגנראטורים עוד מעט נגמרים", סיכם.

בתוך כך, ישנם עדיין שיבושי תנועה בכבישי הדרום. כבישים הסגורים לתנועה: כביש 40 בין חלוקים לציחור בערבה, כביש 222 בין רביבים לצאלים, כביש 211 מטללים לניצנה וכביש 234 גשר צאלים על נחל הבשור. כבישים בהם ישנן הפרעות בתנועה: כביש 25 בעליות בין סדום לדימונה עקב מפולת סלעים, וכביש 264 בשל הצפה.

מחברת החשמל נמסר כי אין צריכת שיא וגם אין תקלות יוצאות דופן מבחינת חשמל וצריכה.

תנאי מזג האוויר שיבשו גם את תנועת המטוסים. מוקדם יותר היום מטוס של חברת התעופה "בריטיש אירוויז" שהיה אמור לנחות בנמל התעופה בן גוריון, נאלץ להסתובב בגלל תנאי מזג האוויר ולנחות בלרנקה שבקפריסין. מרשות שדות התעופה נמסר כי החברה הבריטית תחליט בהמשך בנוגע ליציאת הטיסה לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully