וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "לא צפויות התפתחויות בקרוב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2010 / 18:33

לדברי בכיר בחמאס, דרוש זמן נוסף לגיבוש עסקת חילופין עם ישראל. טוען: השלמתה מתעכבת בגלל ההתעקשות הישראלית לא לשחרר אסירות פלסטיניות

חוזרים לאחור? חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזאת א-רישק אמר היום (שני) כי המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס נמצא בנסיגה בגלל התעקשותה של ישראל סביב מספר סוגיות, בעיקר בכל הנוגע לסירובה לשחרר אסירות פלסטיניות מבתי הכלא הישראליים. בשיחה עם עיתונאים בלבנון אמר עוד כי ארגונו סבור שהעסקה במתכונתה הנוכחית איננה מוכנה.

"אינני צופה התפתחויות חדשות בכל הנוגע לעסקת שליט", אמר. "על מנת לגבשה אנחנו זקוקים לזמן נוסף". א-רישק רמז עוד כי בהנהגת הרשות הפלסטינית אינם מעוניינים שבכיר פתח מרוואן ברגותי ישוחרר: "ישנם גורמים פלסטינים שאינם מעוניינים ששמו של ברגותי ייכלל ברשימת האסירים שישוחררו, כדי שחמאס לא ירשום לעצמו הישג".

נציג חמאס בלבנון אוסמה חמדאן אמר ביום שבת בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי גלעד שליט יראה אור יום כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ייענה לתנאי חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה. חמדאן הוסיף כי המשא ומתן לשחרורו של שליט עדיין נמשך. "כל עוד יש אסירים בבתי הכלא, מתנהל משא ומתן", הבהיר.

"יש שלב במשא ומתן שטרם הגענו אליו עד כה, שהוא השלב המכריע. הדברים מחייבים עוד זמן", אמר. לדבריו, מחלוקות פנימיות בתוך ישראל הן אלו שגרמו לקשיים במשא ומתן: "חמאס מצדו לא הכשיל את המאמצים שמשקיע המתווך הגרמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully