וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: סנקציות על אירן לפני שיהיה מאוחר

פנחס וולף, ברלין

18.1.2010 / 17:38

בתום ישיבה משותפת בברלין של ממשלות גרמניה וישראל, אמר נתניהו: "אם לא נשתמש עכשיו בסנקציות חריפות נגד אירן, אז מתי?" הקאנצלרית מרקל: נכשיר את הקרקע להחרפת הצעדים

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בגרמניה, קרא אחר הצהרים (שני) להחריף את הסנקציות נגד אירן. במסיבת עיתונאים עם קנאצלרית גרמניה אנגלה מרקל, אמר נתניהו: "בשיחות בינינו השתמשתי בפתגמו של הלל הזקן, 'אם לא עכשיו, אי מתי?", ואמרתי: 'אם לא נשתמש בסנקציות חריפות, אימתי?. והתשובה היא – כעת ועכשיו".

"ממשלה שמדכאת את תושביה תדכא גם את כל העולם", הבהיר נתניהו ביחס לאירן בתום ישיבה משותפת בברלין של ממשלות ישראל וגרמניה. "אני מאמין שממשלה שאומרת שתתלה את כל ההומוסקסואלים ברחובות ומקום בו יש אלימות, הוא ממשל שאסור לאפשר לו להמשיך בהתעצמות גרעינית".

קאנצלרית גרמניה מרקל אמרה ביחס לאירן: "הבנו שנצטרך לנקוט בסנקציות נרחבות יותר. נכין את המצע המתאים לכך, גם במסגרת מדינות נוספות. נתנו לאירן אפשרויות לשיתוף פעולה מתאים, ולצערנו אירן לא הלכה בעקבותינו. הצורך בהטלת סנקציות הולך וגובר". היא הוסיפה כי "היחסים בינינו ובין אירן שונו וישתנו, אבל חייבים שיהיה אפקט מסוים שיפעל ושיפגע באירן קשות".

על המו"מ בין ישראל לפלסטינים אמרה מרקל: "אנו מצפים מישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות, והדבר יכול להביא לפתיחת תהליך השלום. בתחילת פברואר, עת ביקור יו"ר הרשות פלסטיני כאן, נאמר לו כי איננו רוצים לאבד סיכוי שנוכל לדבר יחד, כי אחרת לא נוכל להצליח בתהליך השלום. צריך להידבר".

ראש הממשלה נתניהו אמר בנושא זה, כי "עלינו להמשיך בתהליך השלום. הגיע הזמן להפסיק לדון על דיונים, להפסיק לדון על פתיחת המו"מ ולהתחיל לשוחח. אני נכון לשלום ומקווה שהפלסטינים יראו נכונות דומה. אין לנו כוונה להפסיק את תהליך השלום, אך גם הצד הפלסטיני צריך להעמיד את כל הבעיות על סדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully