וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום על ח"כ ברכה: "אל תזהם את אושוויץ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.1.2010 / 15:52

בלשכת יו"ר חד"ש התקבל מכתב איומים, על רקע נסיעתו הצפויה למחנה ההשמדה בפולין. לצד תמונה של הח"כ שעליה צלב קרס, נאמר בו: "אל תזהם בנוכוחותך את המקום בו נרצחו יהודים"

"אל תזהם בנוכחותך את אוושויץ-בירקנאו, המקום בו נרצחו כמיליון וחצי יהודים". כך נכתב במכתב איומים חריף שהגיע היום (שני) ללשכתו של יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה. המכתב, שבו תמונתו של ח"כ ברכה ועליה צלבי קרס, נשלח ללשכתו על רקע כוונתו להצטרף למשלחת הכנסת שתבקר באוושויץ ביום השואה הבינלאומי.

כותב המכתב, הרצוף קללות וגידופים, המליץ לח"כ ברכה לנסוע לבקר את קברו של המופתי הנאצי (חאג' אמין אל-חוסייני – נ.י), "חברו של היטלר". בסביבתו של ח"כ ברכה סיפרו לוואלה! חדשות כי הם הגישו תלונה לקצין הכנסת וביקשו לחקור מי שלח את המכתב: "קיבלנו לא פעם מכתבי איומים וגידופים, אבל לא כל מכתב אנחנו מעבירים לקצין הכנסת. המכתב הזה חצה הרבה קווים אדומים. צלבי הקרס שצוירו עליו הם עניין מסוכן מאד. אנחנו מקווים שהפעם יצליחו לאתר את השולח".

הצטרפותו של ח"כ ברכה למשלחת לאושוויץ עוררה את זעמם של מספר חברי כנסת, בהם ח"כ דני דנון (ליכוד) שדרש לקיים דיון בוועדת הכנסת במטרה להדיח את ברכה מחברותו במשלחת. בקשתו של דנון קוממה עליו את יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, חבר מפלגתו, שבחר לתקוף את דנון באופן חריג: "ח"כ ברכה נענה להזמנתי להשתתף במשלחת רשמית של הכנסת לכנס פרלמנטים במחנות המוות המציין את יום השואה הבינלאומי", אמר. "חששתי שיספוג ביקורת קשה מצד מכחישי שואה ובהחלט הערכתי אותו על אומץ ליבו. לא שיערתי שהתגובה הפוגענית תבוא דווקא מחבר כנסת יהודי, ועוד כזה שסירב בעצמו להשתתף במשלחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully