וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים לא פותחים את הכיס למען האיטי

אייל דץ

18.1.2010 / 15:02

אכזבה בארגוני הסיוע הישראליים: גיוס התרומות בקרב תושבי ישראל למען נפגעי רעש האדמה בהאיטי נמוך משמעותית מהצפוי. "לצערנו, אין היענות לתרום מצד אזרחים פרטיים"

האזרח הישראלי לא פותח את הכיס למען נפגעי רעידת האדמה בהאיטי: ארגוני הסיוע הישראלים מדווחים כי עד כה הותרמו מאות אלפי שקלים בלבד למען משלחות החילוץ שיצאו מישראל להאיטי. מרבית התרומות הוענקו על ידי גופים עסקיים, בראשותם קרן אריסון שמימנה את המשלחת של ארגון "לתת" שיצאה למקום האסון.

"בסך הכל נתרמו עד כה קרוב לחצי מיליון שקלים", סיפרו בארגון "לתת" לוואלה! חדשות. "לצערנו לא הייתה היענות לתרום מצד אזרחים פרטיים ומרבית הכסף כאמור הגיע מהקרן". גם במגן דוד אדום, נציגת ישראל בתנועה הבינלאומית של הצלב האדום, ובארגון הסהר האדום הביעו אכזבה מכמות התרומות שנאספו עד כה על ידם ונאמדים על פיהם באלפי שקלים בודדים - סכום קטן יחסית לתרומות שגייסו השלוחות האחרות בעולם של התנועה הבינלאומית. בארגון מקווים שהחשיפה בתקשורת הישראלית למבצע הגיוס תביא לעלייה משמעותית בקצב התרומות.

ארגון הסיוע הישראלי Israel Flying Aid נרתם אף הוא לסייע במשלחת מיוחדת של אנשי מקצוע שיגיעו לטפל בילדי האיטי: משלחת הארגון הכוללת פסיכולוגים וליצנים רפואיים ממומנת על ידי תרומות של גופים עסקיים. גל לוסקי, מייסדת ומנכ"לית הארגון, סיפרה לוואלה! חדשות כי גם אצלם כמעט ולא התקבלו תרומות מצד אזרחים פרטיים. הארגון מתכוון לקיים ביום שישי הקרוב בתיאטרון הקאמרי בתל אביב אירוע התרמה שיכלול בין היתר הופעות של האמנים עלמה זהר, ירמי קפלן ומוקי. בארגון מקווים שהאירוע יסייע להעלאת המודעות הציבורית בנושא ויביא לתרומות נוספות, גם של אזרחים פרטיים.

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) פרסמה אתמול בדף ה"פייסבוק" שלה מכתב הקורא לאזרחי ישראל לתרום ולהתגייס למען נפגעי האסון בהאיטי.

איך לעזור?

המעוניינים לתרום לנפגעי רעש האדמה בהאיטי מוזמנים לעשות זאת באמצעות אחד הארגונים הבאים:

ארגון "Israeli Flying Aid":
מס' 0577-224411. או ישירות לבנק דיסקונט, סניף 199, מספר חשבון 57797

מגן דוד אדום:
בנק דיסקונט, סניף מספר 151, יד אליהו ת"א. מספר החשבון: 17926. לתרומות באמצעות כרטיסי אשראי נא ליצור קשר עם מד"א בטלפון: 03-6300272/3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully