וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהילת הפלשמורה חוזרת לעלות לארץ

אייל דץ

18.1.2010 / 19:01

לראשונה מאז החליטה הממשלה להפסיק את עלייתם, יגיעו השבוע 144 חברי קהילת הפלשמורה לארץ. בחודשיים הקרובים יעלו ארצה 600 מבני הקהילה

קהילת הפלשמורה מגיעה לישראל. 81 עולים חדשים מאתיופיה, בני קהילת הפלשמורה, ינחתו ביום שלישי לפנות בוקר בישראל. זו הטיסה הראשונה של עולי הפלשמורה מאז אוגוסט 2008, אז החליטה ממשלת ישראל להפסיק את עלייתם. ביום רביעי יצטרפו אל העולים החדשים 63 עולים נוספים, ובסך הכל יעלו לישראל בחודשיים הבאים למעלה מ-600 עולים חדשים מקהילת הפלשמורה. העולים החדשים ישוכנו במרכזי הקליטה של הסוכנות היהודית ברחבי הארץ.

המהפך במדיניות כלפי בני הפלשמורה בא לאחר שבחודשים האחרונים שהו באתיופיה נציגי משרד הפנים ושליחי הסוכנות היהודית שבדקו את מידת זכאותם של בני הפלשמורה לעלות לארץ, זאת על-פי הקריטריונים שקבע משרד הפנים. כאמור, עד כה קיבלו כ-600 אישור לעלות ועל-פי הערכת מחלקת העלייה והקליטה של הסוכנות היהודית, יקבלו עוד אלפים מבני הקהילה אישורי עלייה במהלך שנת 2010.

בימים אלו עדיין ממתינים באתיופיה למעלה מ-8,000 בני הפלשמורה להחלטת ממשלת ישראל להעלותם לישראל. לחלקם הגדול קרובי משפחה שעלו לישראל לפני מספר שנים. יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי שתומך בהעלאת בני הפלשמורה לישראל, ציין כי הסוכנות היהודית ערוכה ומוכנה לקלוט את העולים בישראל ולהעניק להם ביעילות ובמסירות את כל השירותים הדרושים לקליטתם הראשונית. שרנסקי הביע תקווה כי "עם העלאת אלפי בני קהילת הפלשמורה לארץ, יביאו כל הנוגעים בדבר- הממשלה וארגוני הסיוע - סוף פסוק לפרשה כאובה זו".

דוקטור אברהם נגוסי מנהל ארגון "מכנף דרום לציון" הנאבק למען העלאת בני הפלשמורה, בירך היום על ההחלטה. "חבל שאותם עולים הגיעו רק אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה וסבל", אמר נגוסי לוואלה! חדשות. "האנשים האלו היו צריכים להגיע כבר ב-2003 אבל בגלל הבירוקרטיה והממשלה הקודמת הם נאלצו להמתין שנים ארוכות בתנאים קשים. אני מקווה שראש הממשלה והשרים יקבלו את הצעתו של שר הפנים אלי ישי ויבדקו את יהדותם של 8,700 מבני הפלשמורה שעדיין ממתינים באתיופיה במצב קשה. יש להם הזדמנות היסטורית לתקן את העוול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully