וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

19.1.2010 / 10:39

הכלב מתגרד בטירוף ולארנבת יש ציפורניים ארוכות מדי? ד"ר איל נחמיאס, ווטרינר הבית של פורינה, עונה לשאלות שלכם

שלום, מדוע סירוס נחשב היום לפעולה טבעית ומובנת מאליה? הרי סירוס נוגד את דרכו של הטבע ואין אף סיכוי שהיינו מאמצים את השיטה כפתרון לריבוי אוכלוסייה אנושית.

סירוס אכן מומלץ מסיבות בריאות, וגם למניעת ריבוי. כלבים מסורסים סובלים פחות מבעיות בלוטת הערמונית, גידולים שונים ופצעים הקשורים לפעילות ההורמונאלית. רק השבוע ניתחתי שני כלבים שסבלו מאד מפצעים וגידולים כאלה. צריך לזכור כי אנו מזמן לא בטבע ולא חיים ביער. אנו רוצים לחיות יחד עם הכלבים, אך לא לגרום להתפוצצות אוכלוסיה המגיעה אחר כך לכלביות ההסגר העירוניות.

גם באדם מקובל מאד, אגב, ניתוח למניעת פוריות במדינות רבות. גברים עושים זאת אף מיוזמתם. בני אדם וכלבים מתייחסים למין בצורה שונה, ולמעשה חלק מאסטרטגיית הרבייה של האדם היא הזדווגות לעתים תכופות יותר, כי הנקבה לא מודיעה על הביוץ, בניגוד לכלבים. אצלם זה אחת לחצי שנה.

שלום רב, אני מגדלת ארנבת. הציפורניים שלה התארכו מאוד והתעקמו. אני מפחדת שמתחיל לכאוב לה. האם אני צריכה לקצוץ לה את הציפורניים? אם כן, איך לעשות זאת מבלי שתפחד או תברח לי?

אפשר להיעזר בעוד מישהו שמחזיק אותה על הידיים, ורצוי לאחוז טוב ברגליים האחוריות, כי כשהיא בועטת אחורה היא עלולה לשבור רגל, או אף חמור מזה, את הגב.

שלום. יש לי כלב בן שמונה שנים והוא מרבה לשתות חלב על בסיס הרגלי. רציתי לדעת אם אין בכך כל סיכון, כלומר, האם החלב מועיל למערכת הבריאותית של כלבי, או שמא והורס אותה?

חלב כמזון אינו מומלץ לכלבים, למעשה היכולת האנזימית לפרק חלב אובדת לאחר הגמילה. גור שגדל מאבד את היכולת הזו. חלב עלול לתסוס ולהגביר את נוכחותם של חיידקים מזיקים. אגב, גם באדם יש רופאים רבים שממליצים למעט במוצרי חלב מסיבות בריאותיות הקשורות להסבר הזה. נוכחתי במקרים רבים בהם שתיית חלב הסתימה בהיפוך קיבה, או שלשול מסוכן. בקיצור, עדיף מים.

יש לנו בבית כלבת טוי פודל. לפני כחודש גיליתי שבאוזן שמאל יש לה יובש מאוד רציני והיא מגרדת, וכתוצאה מהגירוד היא פוצעת את עצמה. יש לה גם ריח לא נעים שיוצא כתוצאה מהבעיה. מה עושים עם הדבר הזה?

יובש באוזן וקשקשים עלול להיות סימן של דלקת אוזניים רגילה או בפודלים, בעיה גנטית הקרויה SA. הבעיה מתחילה באזור האוזניים ומתפשטת לשאר העור. מדובר בדלקת ואיבוד בלוטות החלב הגורמת לפצעים, גירוד ועיבוי של העור. רצוי לבדוק אצל רופא המכיר את הבעיה בפודלים. נתקלתי בבעיה רבות בגזעים אחרים בארץ כמו אקיטה יפני וויזלה הונגרי, יחסית בפודלים לא ראיתי הרבה מהבעיה בארץ.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully