וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: אל על תיאלץ להפסיק טיסותיה לדרא"פ

עירית רוזנבלום וזוהר בלומנקרנץ

18.1.2010 / 8:04

רגע לפני בעיטת הפתיחה של משחקי גביע העולם - הודיעה ממשלת דרא"פ על סירובה להעניק חסינות דיפלומטית לאנשי הביטחון של חברת התעופה. "ניתוק הקשר האווירי - נזק חמור לתיירות"

משבר תעופה חדש מאיים על המשך קו הטיסות הישיר של חברת אל על לדרום אפריקה: דרום אפריקה מסרבת להעניק חסינות דיפלומטית לאנשי הביטחון של חברת התעופה הישראלית - כך נודע אתמול ל-TheMarker.

אם לא יימצא פתרון לסכסוך, ינותק הקשר האווירי בין שתי המדינות, שכן אל על היא החברה היחידה המפעילה את הקו הסדיר - כחלק מהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת התעופה הדרום אפריקאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניתוק הקשר האווירי עם דרום אפריקה ינחית מכה קשה לתיירות הצליינית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלוקת החדשה היא החרפה של חילוקי הדעות שהתגלעו בין שתי המדינות לגבי חימושם של אנשי הביטחון מישראל ושיטת הבדיקה שלהם, המתבססת בין היתר על התייחסות לצבע עורם של הנוסעים. הסכסוך בין שתי המדינות פרץ באחרונה בעקבות כתבת תחקיר בטלוויזיה המקומית שחשפה כיצד איש ביטחון של אל על מתחקר אדם כהה עור שהגיע לאזור הבדיקה הסמוך לדלפקי החברה בדרום אפריקה. שלטונות דרום אפריקה דרשו לסלק את קצין הביטחון שהיה מעורב בתקרית. בכתבה אף רואיין איש ביטחון לשעבר בחברה אשר התייחס בהרחבה לשיטת הבדיקה והתשאול של נוסעים.

מאל על נמסר בתגובה: "כדי שאל על תוכל להמשיך ולטוס לדרום אפריקה, נדרש פתרון לבעיית הקב"ט בהקדם. אל על מקווה, כי מדינת ישראל ומשרד החוץ יצליחו לפתור את הבעיה שנוצרה מול דרום אפריקה עד סוף החודש".

ב-2009 הגיעו לישראל יותר מ-22 אלף תיירים מדרום אפריקה. וכן קיימים כעת חוזים העומדים בפני חתימה עם סוכנים המתמחים בצליינות. "30%-40% מהתיירות הדרום אפריקאית היא לצרכי צליינות. הפסקת הטיסות מדרום אפריקה תהווה מכה לתיירות משם", הדגישו במשרד התיירות הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully