וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה בלונדיניות צריך בשביל מחקר מטופש?

מחקר קובע כי נשים בלונדיניות הן תוקפניות יותר כיוון שהן רגילות לקבל כל מה שהן רוצות. על פי החוקרים, לא מדובר בתכונה מורשת - גם מי שצבעה את שיערה אימצה תכונות אלו

אחרי שנים בהן אמרנו שהן טיפשות, שאלנו כמה מהן צריך בכדי להחליף נורה ותהינו מה קורה כשאחת מהן נכנסת לקנות טלוויזיה, נראה שהבדיחה, בסופה של דבר, היא על חשבוננו. בלונדיניות לא רק נהנות יותר, אלא הן גם יותר תוקפניות בדרכן להשיג את מטרותיהן ואין להן בעיה "לצאת למלחמה" בכדי להשיג את מה שהן רוצות.

מחקר אקדמאי שנערך באוניברסיטת קליפורניה גילה, כי נשים בעלות שיער בהיר הן אגרסיביות יותר, בטוחות בעצמן ונוקטות בגישה לוחמנית לחיים יותר מאשר בעלות שיער כהה או אדום. החוקרים טוענים כי הסיבה לכך היא שבלונדיניות זוכות לתשומת לב גדולה יותר, כיון שגברים מחשיבים אותן כמושכות יותר ולכן הן רגילות לקבל כל מה שהן רוצות. המחקר מצביע על כך שככל שאנשים מרגישים "מיוחדים", בין אם זה מבחינת חוזק גופני עבור גברים או מראה חיצוני עבור נשים, כך הם צפויים להפגין עצבים בכדי להשיג את מטרותיהם החברתיות. החוקרים טוענים כי נשים שנחשבות בעיני החברה לנאות יותר צפויות להגיב בתוקפנות ולאבד את שלוות הרוח בכדי להשיג את מה שהן רוצות.

"ציפינו לגלות שבלונדיניות ירגישו יותר זכאיות לדברים מסוימים מנשים אחרות, כיוון שאנו חיים בדרום קליפורניה, בית הגידול של בלונדיניות בעלות זכויות יתר", אמר אהרון סל שעמד בראש צוות החוקרים, "אבל מה שממש לא ציפינו לגלות זה עד כמה הן תוקפניות ולוחמניות יותר משאר הנשים". לדעת החוקרים, הממצאים הללו יכולים לתרום בהבנה של עד כמה רחוק יהיו מוכנות נשים מסוימות ללכת בכדי להשיג את מטרותיהן. לדעתו של סל, נשים בלונדיניות "חיות בבועה" בה הן מקבלות יחס טוב יותר מאשר בני אדם אחרים במשך תקופה ארוכה כל כך, עד שהן לא קולטות כי הן זוכות ליחס מועדף, בעיקר מגברים. "כנראה שהן לא קולטות שהן זוכות ליחס של נסיכות", אמר סל.

המחקר נערך בקרב 156 סטודנטיות באוניברסיטת קליפורניה והוא בדק את הקשר בין ביטחון עצמי ותוקפנות. מתוצאות המחקר עולה כי בלונדיניות צפויות לקבל יחס טוב יותר מאשר נשים אחרות והן יותר מוכנות "לצאת למלחמה" בכדי להשיג את רצונן. יחד עם זאת, נשים בעלות שיער אדום וכהה יותר צפויות לנהוג באלימות גופנית ולפתוח במכות מאשר בלונדיניות, כשההסבר שמציעים לכך החוקרים הוא שלבלונדיניות יותר חשוב לשמור על המראה שלהן. על פי החוקרים, גם נשים שצובעות את שערן לבלונדיני מאמצות לעצמן את התכונות הללו, במהירות רבה.

עוד מסקנה אליה הגיעו החוקרים קצת פחות הפתיעה אותם – כאשר התבקשו גברים לדרג את מידת המשיכה שהם מרגישים לנשים שונות, הבלונדיניות קיבלו את הניקוד הגבוה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully