וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: מוקד אחוד לתחבורה הציבורית

צבי זרחיה

17.1.2010 / 17:26

חברים יש רק באגד? לא על פי הצעת חוק חדשה המבקשת לקדם מרכז מידע ארצי משותף לכל סוגי התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבות ורכבת קלה

"יוקם מאגר מידע ארצי שירכז את מכלול המידע הנוגע לפעילות התחבורה הציבורית על כל סוגיה", כך קובעת הצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי הח"כים שלי יחימוביץ' (עבודה), יריב לוין (ליכוד), ונחמן שי (קדימה) שאושרה בצהריים (ראשון) על על ידי ועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק, הזוכה לתמיכתו של שר התחבורה ישראל כץ, תועלה להצבעה בקריאה הטרומית ביום ד' הקרוב.

יישומו של החוק יביא להקמתו של מאגר מידע ארצי אחד, שיופעל באמצעים מודרניים ועל פי קריטריון אחיד לכל המפעילים ולכל סוגי השירות אוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. המרכז ירכז ויספק מידע מפורט בדבר קווי השירות של כלל המפעילים. המידע יסופק ללא תשלום באמצעות הטלפון, האינטרנט ומערכות מידע אלקטרוניות אשר יופיעו על צגים דינאמיים בתחנות האיסוף.

הח"כים יוזמי ההצעה מסרו שבשנים האחרונות מועברים קווי שירות למפעילים שונים ומוקם מערך של רכבת קלה בירושלים ובתל אביב. ריבוי המפעילים יצר לציבור קושי בקבלת מידע ובתכנון נסיעה המחייבת שימוש בשירותיו של יותר ממפעיל אחד. לעתים קרובות הנוסע אינו יודע כלל מיהו המפעיל של שירותי התחבורה הציבורית שהוא נזקק להם, ואינו יכול היכן לאתר את המידע הדרוש לו.

המצב כיום הוא כזה שלציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית לא ניתנים אמצעים בסיסיים לקבלת מידע אודות קווי השירות, זהות המפעילים, תחנות האיסוף, זמני השירות ודיווחים בזמן אמת על עיכובים או שינויים בלוחות הזמנים. חוסר במידע חיוני זה מביא לטרחה רבה לנוסעים, בזבוז זמן, והוצאות כספיות מיותרות. הדבר אף פוגע במוטיבציה להשתמש בתחבורה הציבורית על כל ההשלכות הידועות הנובעות מכך: זיהום אוויר, צפיפות בכבישים ותאונות.

הצעת החוק של יחימוביץ', לוין ושי מבוססת על מודלים דומים המופעלים בהצלחה רבה באנגליה ובהולנד. ההצעה באה בהמשך להחלטת ממשלה משנת 2007 שיושמה עד היום באופן חלקי ביותר. היצמדות להצעה הממשלתית המקורית היתה מביאה להקמה חלקית בלבד של מאגר המידע, בערים הגדולות בלבד, ובפרק זמן ארוך מדי של כעשר שנים.

הצעת החוק קובעת חד משמעית כי לא יועברו קווי שירות נוספים לידי מפעילים חדשים, טרם הקמת מאגר המידע הארצי לתחבורה הציבורית. בנוסף, מוצע ששר התחבורה יוכל לקבוע כי מפעילי קווי השירות ישתתפו במימון, בהקמה ובהפעלה של מרכז המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully