וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסה להריון ופוטרה ותפוצה ב-123 אלף שקל

גלעד גרוסמן

17.1.2010 / 15:57

בית הדין לעבודה בת"א פסק פיצויים של 123 אלף שקלים לאישה שפוטרה לאחר שהודיעה כי נכנסה להריון. "פסק הדין מחזק את זכותה של מועמדת לעבודה לא לספר על הריונה"

בית הדין לעבודה בתל אביב פסק בשבוע שעבר פיצויים בגובה של כ-123 אלף שקלים לאישה שפוטרה מעבודתה לאחר כחודש וחצי, מכיוון שהודיעה שהיא בהריון. "הקושי שתגרום היעדרות התובעת עקב חופשת הלידה ועלות הכשרת עובדת מחליפה - הם בדיוק השיקולים אותם אסור לנתבע לשקול בהחלטתו אם לקבל את התובעת לעבודה", כתבו השופטים בפסק הדין.

בפברואר 2006 החלה האישה לעבוד כרכזת בחברה לייעוץ והכוונה לגיל הזהב ובהשמת עובדים סיעודיים זרים. לאחר חודש וחצי היא פוטרה, לטענתה, משום ששלושה ימים קודם לכן הודיעה למעסיקה על כך שנכנסה להריון. היא תבעה שישלמו לה פיצויים בעד אובדן ההכנסה בתקופת ההיריון ובחופשת הלידה, הפסד דמי לידה ופיצויים בגין עוגמת נפש. החברה טענה מנגד שהאישה נהגה בחוסר תום לב כשהעלימה את העובדה שהיא בהריון בזמן שהתקבלה לעבודה, ושהיא פוטרה לא בשל הריונה אלא בשל ליקויים בתפקודה.

השופטים קבעו שעובדת לא מחויבת לגלות שהיא בהריון במהלך מו"מ לקבלתה לעבודה, במיוחד אם היא בשלבים הראשונים של ההריון, אלא אם כן ההיריון רלוונטי לעבודה. "חיוב מועמדת לעבודה לגלות את עובדת הריונה בעת המו"מ לקבלה לעבודה, כאשר ניסיון החיים מלמד שבמקרים רבים כתוצאה מכך לא תתקבל לעבודה, עלול להביא למצב לפיו נשים רבות יאבדו הזדמנות לעבודה ללא כל הצדקה". הם הבהירו שבמקרה הנוכחי לא הייתה התובעת מחויבת לגלות למעסיקה שהיא בהריון בשלב המו"מ. הם קבעו שהסיבה לפיטורי האישה הייתה הריונה ולא תפקוד לקוי, והורו לפצות אותה בשל הפסדי שכר ועוגמת נפש.

"פסק הדין מחזק את זכותה של מועמדת לעבודה שלא לספר על הריונה בראיון, וקובע שהכלל הוא שאישה מועמדת לעבודה אינה חייבת לספר שהיא בהריון, שכן ניסיון החיים מלמד כי מועמדת לעבודה שתספר על הריונה בראיון, לא תתקבל לעבודה, וכך תופלה לרעה אל מול מועמדות אחרות", אמרה עו"ד שיר-אל נקדימון, חברת הפורום המשפטי של שדולת הנשים בישראל, שייצגה את האישה. היא הוסיפה ש"פסק הדין קובע במפורש כי גילוי ההיריון במועד הראיון מהווה גם פגיעה בפרטיות העובדת. פסק הדין קובע במפורש כי גם אם היעדרות העובדת לצורך חופשת הלידה או בדיקות בהריון מטילים נטל כלכלי מסוים על המעביד, הרי שעליו לשאת בכך כאיזון לעקרון השוויון. מדובר במקרה נוסף בו בית הדין הנכבד מעביר מסר חברתי חשוב לפיו השוויון קודם לשיקולים כלכליים, ועל כל אחד ואחד מאיתנו לקדם את השוויון בד' אמותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully