וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלייר - להודו ופקיסטן; ינסה להשיג רגיעה

רויטרס

1.1.2002 / 14:23

ייפגש עם ראשי המדינות, ככל הנראה, בשבוע הבא; היום אושררה אמנה גרעינית בין המדינות; ניו דלהי מכחישה כי היא ממשיכה בתגבור כוחות בגבול; נשיא הודו קורא לפיוס וחזרה למו"מ

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יבקר בשבוע הבא בפקיסטן ובהודו בניסיון להרגיע את המתיחות בין המדינות. דובר משרד החוץ הפקיסטני אמר כי ברור שהמתיחות הצבאית בין הודו לפקיסטן תהיה אחד הנושאים העיקריים בשיחות.

מלשכתו של בלייר נאמר כי מסיבות ביטחוניות הם אינם יכולים לפרט את תוכניות הנסיעה של ראש הממשלה. צעד חיובי נוסף היום היתה חידוש החתימה על הסכם המחייב את שני הצדדים להימנע מלתקוף את מתקני הגרעין של שכנתם. ההסכם בין המדינות אינו חדש וקיים מאז 1991, אך המשמעות של אישרורו עולה בימים מתוחים אלו.

מקורות פקיסטנים טענו היום כי הצבא ההודי ממשיך לתגבר את כוחותיו באזור קשמיר וכי הצבא הפקיסטני מוכן להתמודד עם כל איום הודי. במשרד ההגנה ההודי מיהרו להכחיש את הטענות והסבירו כי תנועת הכוחות הסתיימה וכי מדובר רק "באמצעי זהירות".

מוקדם יותר הביעו בהודו שביעות רצון ממעצרי הטרוריסטים שבוצעו בפקיסטן וראש הממשלה, אטאל ביהארי וג'אפאי, הודיע כי יסכים לפגוש נציגים מפקיסטן ולחזור למו"מ על גורל חבל קשמיר. הודעה זו באה בעקבות הודעה סובלנית של הודו אתמול בצהריים, לפיה המעצרים בפקיסטן הם "צעד בכיוון הנכון". עם זאת, הלחימה משני צדי הגבול נמשכה גם הלילה.

"הודו מוכנה ללכת יותר מחצי הדרך"

בהודעה, שפורסמה הבוקר בעיתון הודי גדול, קרא ואג'פאי לפקיסטן לנקוט יד קשה למניעת הפיגועים מעבר לגבול, "אז תגלו שהודו מוכנה ללכת יותר מחצי הדרך ליישוב הסכסוך עם פקיסטן בדרך המשא ומתן". ייתכן שראשי המדינות יקיימו את השיחות בפסגת מדינות אסיה, שתתקיים השבוע בקטמנדו שבנפאל. בשבת דחתה הודו את הצעתו של נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, לקיים משא ומתן לשלום בפסגה.

פקיסטן עצרה את ראש ארגון "לשקאר א-טייבה", אותו מאשימה הודו באחריות לפיגוע ההתאבדות בפרלמנט. מקור באיסלאמבאד מסר שהאיש, חאפז מוחמד סעיד, נעצר באשמת הסתת הציבור. נכסי לשקאר-א-טייבה, הנלחם בשלטון ההודי בקשמיר, הוקפאו לפני שבוע, לאחר שארה"ב הוסיפה את הקבוצה לרשימת ארגוני הטרור. מנהיג ארגון הטרור ג'ייש א-מוחמד הושם במעצר בית בשבוע שעבר. ארגונו של מאולנה מסעוד אזהר חשוד על ידי הודו במעורבות בפיגוע בפרלמנט. פקיסטן טוענת כי 50 אנשי מיליציה נוספים נעצרו בימים האחרונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully