וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו פעילי השמאל שנעצרו בשייח' ג'ראח

17.1.2010 / 10:49

17 פעילי השמאל נעצרו ביום שישי במהלך הפגנה בשייח ג'ראח ושוחררו לאחר שהשופטת קבעה כי המעצרים בוצעו ללא עילה חוקית. האגודה לזכויות האזרח: "המשטרה עושה דין לעצמה"

בית משפט השלום בירושלים שחרר הבוקר (ראשון) 17 פעילי שמאל אשר הפגינו ביום שישי בשייח ג'ראח. זאת לאחר שהשופטת אילה זיסקינד קבעה שהמעצרים בוצעו ללא עילה חוקית.

השופטת זיסקינד קיבלה את עמדת האגודה לזכויות האזרח, לפיה לא היה צורך לקבל רישיון על מנת לערוך את משמרת המחאה בשכונה, ודחתה את דרישת המשטרה לשחרר את העצורים בערבות וגם את הדרישה להרחיקם משייח ג'ראח ל-60 יום. השופטת קבעה כי המשטרה לא הצליחה לבסס את הטענה, כי נשקפה מהעצורים סכנה להפרת הסדר הציבורי.

מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, חגי אלעד, שנעצר בהפגנה בשישי אמר כי "המשטרה עושה דין לעצמה ופוגעת בדמוקרטיה. המעצרים מידי שבוע בשייח ג'ראח הם שרירותיים ובלתי חוקיים, ופועלים נגד חופש הביטוי והחירות להפגין. נראה כי המשטרה והרשויות החליטו לנסות ולרסק מחאה חוקית של אזרחים שומרי חוק באמצעים כוחניים, בהם פיזור משמרות מחאה חוקיות, הטרדת פעילים מרכזיים, מעצרי שווא ואלימות".

במהלך הדיון הלילה, שנמשך כחמש שעות, הפגינו מחוץ לבית המשפט השלום בירושלים כ-150 פעילי שמאל, שהחזיקו נרות וקראו סיסמאות. המשטרה עכבה את אחד המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully