וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בדרום: "ניתן היה למנוע את התאונה"

רמי שני ויהושע בריינר

17.1.2010 / 14:00

שני צעירים וקשישה נהרגו בתאונה בין שני כלי רכב פרטיים, סמוך לקיבוץ עלומים. ראש מועצת אשכול חיים ילין לוואלה! חדשות: "כבר שנתיים אני מתריע על הכביש. הבטיחו לנו להרחיבו לארבעה מסלולים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

הקטל בכבישים ממשיך לגבות קורבנות: שלושה בני אדם נהרגו ועוד שישה נפצעו הבוקר (ראשון) בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים סמוך לקיבוץ עלומים שבצפון-מערב נגב. זכי הלר, הדובר המבצעי של מד"א, מסר לוואלה! חדשות כי צוות מד"א הוזעק למקום, ושני מסוקים של חיל האוויר סייעו בפינוי הפצועים.

מחקירת המשטרה עולה כי רכב בו נסעו צעירים סטה מנתיבו והתנגש חזיתית בצד המכונית שנסעה בנתיב הנגדי. אחד הפצועים שאושפז בבית החולים סורוקה סיפר שהוא ראה את הרכב מנסה לעקוף משאית לפני ההתנגשות. עדות ראייה אחרת הנבחנת כעת ע"י המשטרה טוענת כי הנהג איבד שליטה ברכב לאחר שעלה על חפץ שהונח על הכביש וכתוצאה מכך התנגש ברכב שנסע בנתיב הנגדי. ברכב הפוגע נהרגו שני חיילים: מאור כהן-קדוש מראשון לציון וקרן שטרית מאילת, שניהם בני 20. הודעה נמסרה למשפחותיהם. בקרב הנוכחים איתם ברכב, נוסע אחד נפצע אנוש, אחד בינוני ואחד קל. ברכב השני נהרגה הנהגת, אילנה בקר, בת 72 מקיבוץ אורים. שני נוסעים אחרים נפצעו, אחד בינוני והשני קל.

עדי ראייה שהגיעו למקום התאונה הקטלנית סיפרו כי "המקום נראה כמו זירת פיגוע". אלי, תושב קיבוץ עלומים שסייע לחלץ את הנפגעים, אמר לוואלה! חדשות כי "זה פשוט נורא, האנשים שם היו מרוחים, אי אפשר היה לזהות מי יושב באיזה רכב. אפשר לראות שאחד מכלי הרכב סטה מנתיבו והתנגש במכונית שבאה ממול. הכביש הזה הוא מאוד מסוכן והתאונה הזאת רק מדגישה את זה". ארמונד וקנין, כבאי שהגיע למקום סיפר כי "אני כבר 30 שנה בכיבוי אש וזו התאונה הקשה ביותר שראיתי עד היום".

שלושה הרוגים בתאונת דרכים סמוך לקיבוץ בארי ינואר 2010. איתי לוי
"מקום התאונה נראה כמו זירת פיגוע"/איתי לוי

בשנים האחרונות חוזרים ומתריעים במועצה האזורית אשכול כי תשתית כביש 232 בו אירעה התאונה, נמצאת במצב גרוע, ואף דרשו משר התחבורה להרחיבו לארבעה מסלולים. "אני מתריע על הכביש לפחות שנתיים", אמר ראש המועצה חיים ילין לוואלה! חדשות. "זה עורק תחבורה ראשי ואסטרטגי, ועוברים בשני מסלולים גם כלי רכב כבדים של צה"ל, גם כלי רכב חקלאיים וכל זאת לצד כלי רכב פרטיים. הכביש הנוכחי לא יכול להכיל את כל הרכבים הללו. הדבר הזה ידוע גם למע"צ וגם למשרד התחבורה".

ילין הוסיף, כי "בעבר כבר קיבלנו הבטחות שהכביש יהפוך להיות עם ארבעה מסלולים כדי להכיל את נפח התנועה שבו, אבל אנחנו ממשיכים להתמודד עם הסכנות שבו. את התאונה היום אפשר היה למנוע. זה כביש לא תקני, היציאות ממנו והכניסות אליו אינן תקניות ועד היום נמנעו תאונות רק בגלל שאנשים כבר למדו להכיר את הכביש".

במקביל לתאונה בדרום, נהרג הולך רגל בשנות ה-40 לחייו מפגיעת רכבת בין מחלף גנות לקיבוץ גלויות. לצוות מד"א שהגיע למקום לא נותר אלא לקבוע את מותו. כתוצאה מהתאונה, צפויים שיבושים בתנועת הרכבות.

בנוסף, גבר כבן 55 נהרג, לאחר שנמחץ בין שתי משאיות ליד הרחוב גליס בפתח תקווה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הגבר' תוך כדי ביצוע פעולות החייאה' לבית החולים בלינסון שבעיר, שם מת מפצעיו.

מוקדם יותר נהרג אדם אחד ועוד 14 נפצעו בתאונת דרכים סמוך ליישוב מדרך עוז שבעמק יזרעאל. צוותי כיבוי אש מיקנעם ועפולה חילצו חלק מהפצועים שהיו לכודים בתוך הרכב. התאונה אירעה בין שלושה כלי רכב: מיניבוס ושתי מכוניות פרטיות סמוך לצומת היישוב מדרך עוז. כתוצאה מהתאונה, שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני, ו-11 נוספים נפצעו באורח קל. אמבולנסים של מגן דוד אדום פינו את הנפגעים לבתי החולים העמק בעפולה ורמב"ם בחיפה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

תאונה בין טרקטור לרכב פרטי

במהלך הלילה נהרג הולך רגל בן 33 תושב חיפה מפגיעת רכב בצומת דולפין שליד התחנה המרכזית הישנה בעיר. מהמשטרה נמסר כי הולך הרגל חצה את הכביש במקום בריצה, שלא במעבר חציה, ונדרס על ידי רכב שנסע מכיוון חיפה לכיוון הקריות. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם ומת מפצעיו זמן קצר אחר כך. זהותו טרם הותרה לפרסום.

בנוסף, אדם אחד נפצע באורח קשה, אדם נוסף נפצע באורח בינוני ושישה נוספים באורח קל בתאונת דרכים שאירעה הבוקר בין טרקטור לרכב פרטי בכביש הבקעה סמוך ליישוב גילגל. הפצועים פונו על ידי אמבולנסים של מגן דוד אדום לבית החולים.

אמש נהרגו שני בני אדם, לאחר שמכוניתם התנגשה בעמוד בגשר פז, במבואות המזרחיים של חיפה, סמוך למקום מפעל "הזרע" לשעבר. ההרוגים הם אלכס בובן, בן 25, וסאלי ליאב, בת 19. שניהם תושבי בחיפה. רכבם סטה מהנתיב מסיבה לא ברורה. צוות כיבוי אש מחיפה שהוזעק למקום פעל במשך שעה וחצי לחלץ את גופות השניים שהיו לכודות בכלי הרכב. המשטרה בודקת כעת את נסיבות התאונה הקשה.

כמו כן, 13 בני אדם נפצעו אמש בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים שאירעה בכביש 444 ליד שוהם. ארבעה מהפצועים פונו במצב קשה ומצבם של תשעת הנפגעים הנוספים מוגדר כקל-בינוני. בין הפצועים ישנם שני ילדים.

עדכון ראשון: 11:20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully