וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: "לאסור יבוא מכשירי נוקיה לארה"ב"

16.1.2010 / 15:52

החרפה במאבק הפטנטים: אפל הגישה תלונה נגד נוקיה לנציבות הסחר הבינ"ל בארה"ב ודורשת לאסור ייבוא מכשיריה. נוקיה הגישה תלונה כבר בחודש שעבר

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל הגישה תלונה חדשה נגד נוקיה הפינית בגין הפרת זכויות פטנט, וביקשה לאסור יבוא טלפונים סלולרים של נוקיה לארה"ב - הסלמה נוספת במאבק המשפטי בין שתי החברות סביב טכנולוגיות של טלפונים חכמים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

הודעה על התלונה פורסמה ביום שישי באתר האינטרנט של נציבות הסחר הבינלאומי (ITC) של ארה"ב בוושינגטון. נוקיה, יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם, הגישה בחודש שעבר תלונה לנציבות, בה דרשה לאסור יבוא של מכשירי אייפון, אייפוד ומקבוק של אפל.

המאבק סביב זכויות הפטנט מהווה חלק ממאבק רחב יותר בשוק הטלפונים החכמים, התחום בעל הצמיחה הגבוהה ביותר במגזר. הנתח של נוקיה בשוק מכשירי הסלולר העולמי ירד ברבעון השלישי של 2009 ל-39.3% לעומת 42.3% ברבעון המקביל בשנה הקודמת, לצד עלייה בנתח השוק של אפל ושל ריסרץ' מושן (RIM), יצרנית מכשירי בלאקברי, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר.

נציבות הסחר הבינלאומי היא זרוע של הממשל בארה"ב שתפקידה להגן על השוק האמריקאי מפני התנהלות לא הוגנת בתחום הסחר, ובכלל זה הפרת זכויות פטנט. במידה שהנציבות תסכים לבדוק את תלונת אפל, ידרשו 15 חודשים להשלמת החקירה. הנציבות גם טרם החליטה האם לפתוח בחקירה בעקבות התלונה שהגישה נוקיה נגד אפל ב-29 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully