וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיטשל מגיע ללא ערבויות לאבו מאזן

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

16.1.2010 / 9:47

לפי הדיווחים השליח האמריקאי למזרח התיכון לא יתן לאבו מאזן את הערבויות מממשל ארה"ב שנועדו להשיב את הרשות לשולחן המו"מ עם ישראל. זאת בשל סברת ארה"ב שישראל תתנגד אליהן

מקורות צרפתיים רשמיים אמרו כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לא יביא עימו, בביקורו השבוע לאזור, את הערבויות מהממשל האמריקאי שנועדו להשיב את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אל שולחן המשא ומתן עם ישראל. המקורות אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ארה"ב סבורה שישראל לא תסכים לערבויות הללו, בעיקר בנושא ירושלים, שכן הערבויות, לדברי המקורות, כוללים הבטחה שישראל תכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'.

המקורות מסרו כי בימים האחרונים קיים השליח מיטשל שורה של פגישות בפריז ובבריסל, במהלכן לא חשף שום תכנית שלום אמריקאית חדשה ושום תכנית שמטרתה להביא לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. המקורות הוסיפו כי סיבה נוספת שבעטיה מיטשל אינו מעוניין להביא את הערבויות היא שאבו מאזן יראה בהן תירוץ להקצין את עמדותיו במשא ומתן עם ישראל. "במקרה שהמגעים ייכשלו, אבו מאזן ישוב בחזרה לערבויות שמעניקות לו יותר ממה שהעניק לו המשא ומתן", מסרו.

בעניין הסכם הפיוס הפנים-פלסטיני מסרו המקורות, שהתבססו על שיחות עם מיטשל, כי "וושינגטון איננה מתלהבת מהסכם הפיוס הפנים-פלסטיני שגובש ואף מסתייגת ממנו". המקורות ציינו כי צרפת סבורה שלא יושג פיוס פנים-פלסטיני ללא תמיכת האמריקאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully