וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלבי "עוקץ" יצאו להאיטי לסייע בחילוץ

15.1.2010 / 6:51

אל משלחת הסיוע שיצאה להאיטי הצטרפו גם ארבעה מכלבי יחידת עוקץ שיסייעו למחלצים לאתר ניצולים בין ההריסות. הכלבים הופעלו בעבר ברעידת האדמה בטורקיה ובאסון ורסאי

משלחת הסיוע הישראלית המריאה לפנות בוקר (שישי) להאיטי, שם תפתח בית חולים שדה, למשלחת יצטרפו גם ארבעה כלבים וכן לוחמים מיחידת 'עוקץ' שיסייעו באיתור ניצולים וגופות. בצה"ל מתכוונים להסתייע בכלבים המאומנים לאיתור נעדרים על מנת לסייע ליחידת החילוץ של פיקוד העורף, בתקווה שהכלבים יביאו להצלת חיים. "הצוות והכלבים ערוכים לקראת היציאה", אומר גורם בצה"ל, "כשאנחנו מהארץ נסייע להם בייעוץ מקצועי". בין היתר הוטסו כלבים היודעים לזהות גופות, כשהיתרון שלהם הוא גודלם הקטן יחסית, שיאפשר להם להיכנס מתחת להריסות בהאיטי.

"הכח הוא מאוד יעיל, בעיקר במקומות שאין נראים לעין האנושית, כשהכוונה היא למקומות בעומק", אומר הקצין, "הכלבים יודעים להיכנס אל תוך ההריסות ובמידה והם מזהים ניצול או גופה הם מסמנים את המיקום על ידי נביחה". על מנת לאפשר לכלבים להגיע להאיטי, הם חוסנו כנגד מחלות זיהומיות ועימם הוטסו גם מלונות, ציוד רפואי לכלבים ומזון. "מדובר בכלבים מקצועיים שמאומנים למצבים כאלה. אלו כלבים מאוד שקטים וידידותיים, כשחלק מהזמן הם יהיו משוחררים על מנת לסייע לכוחות".

יחידת עוקץ, הנחשבת לאחת מיחידות העילית של צה"ל, נוטלת חלק בעיקר בפעילות מבצעית ביהודה ושומרון ובעזה, אולם בצה"ל מסתייעים בכלבים המאומנים גם באזורי אסון. בין היתר, אנשי וכלבי היחידה נטלו חלק במאמצים למצוא ניצולים ברעידת האדמה בטורקיה וכן באסון וורסאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully