וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה בחיים הנעדרת הישראלית בהאיטי

יהושע בריינר ופנחס וולף

15.1.2010 / 9:04

שרונה אלסייה, בתו של אייבי נתן, נמצאה בריאה ושלמה באי מוכה האסון. בכך אותרו כל הישראלים שנעדרו במדינה מאז רעש האדמה. משלחת של רופאים, חובשים ואחיות, המריאה מישראל על מנת להגיש סיוע לתושבי האיטי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: לירז ליבנה)


הישראלית שרונה אלסייה, בתו של פעיל השלום אייבי נתן, נמצאה בריאה ושלמה בהאיטי, לאחר שנעדרה מאז פקדה רעידת אדמה קשה את המדינה לפני שלושה ימים. דובר משרד החוץ יוסי לוי אמר לוואלה! חדשות כי אליסייה יצרה קשר עם משפחתה. בכך אותרו בחיים כל הישראלים שנעדרו במדינה.

לוי הוסיף, כי במשרד החוץ ממתינים לדיווח ממשלחת הסיוע הישראלית שיצאה לפנות בוקר (שישי) להאיטי וצפויה לנחות הלילה במדינה. המשלחת תחל באופן מיידי לסייע לניצולים ולנסות ולאתר לכודים.

שתי טיסות מיוחדות של חברת "אל על" יצאו לפנות בוקר להאיטי על מנת לספק סיוע לתושבי האי לאחר רעידת האדמה שהחרידה אותו ביום שלישי. מטוס מטען ראשון המריא בישראל בחצות ומטוס נוסעים נוסף שעל סיפונו מאות מאנשי כוחות הביטחון עזב את נתב"ג בסביבות השעה חמש לפנות בוקר. המשלחת כוללת 121 אנשי רפואה ובהם רופאים, אחיות וחובשים , אנשי חיל הרפואה אשר יקימו בית חולים שדה מיוחד בשטח האירוע. "בשלב זה אנחנו נערכים לשהייה של שבועיים בהאיטי", אמר קצין רפואה ראשי תא"ל נחמן אש, שהוסיף: "ההיערכות שלנו היא לקלוט כ-500 מטופלים ביום, בנוסף לכחמישים אנשים שיאושפזו בבית החולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת כוללת 121 אנשי רפואה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי הסיוע מתעתדים להקים בהאיטי יחידות לטיפול נמרץ, חדרי לידה, מחלקות גניקולוגית, מרפאות לבריאות הנפש ומחלקות לזקנים ולילדים. כמו כן ינסו אנשי המשלחת לאתר את שרון, בתו של אייבי נתן שעדיין נעדרת באי. "הדבר הראשון שנעשה כשנגיע להאיטי הוא להגיע לאזור ביתה של הנעדרת הישראלית ולנסות לאתר אותה", כך אמר אמש מפקח יחידת החילוץ של פיקוד העורף היוצא בראש המשלחת הישראלית לאזור האסון, תא"ל שלום בן אריה. "יש לנו את כתובתה אבל אין לנו כרגע כל פרטים נוספים לגבי מיקומה".

"בשל החשש הביטחוני, את המתחם יאבטחו לוחמים ישראליים שייצאו עם המשלחת", סיפר תא"ל אש בתדרוך שהתקיים אתמול במקביל להיערכות המשלחת ליציאה שכללה התחסנות כנגד מחלות שונות שנפוצו באזור האסון. במשלחת אף הועלה החשש מהידבקות בנגיף האיידס וצוותי הרפואה תודרכו לפעול בהתאם. עד כה לא ברור היכן יוקם בית החולים הישראלי, אך כח ישראלי-ראשוני שנמצא כבר בהאיטי מנסה לאתר מיקום מתאים בתיאום עם השלטונות במקום ועם משלחת הסיוע האמריקאית. "המטרה המרכזית היא להתמקם במקום קרוב שממנו יהיה אפשר לסייע", אומר תא"ל אש, "זהו דבר חשוב וקריטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"התמונה איומה ונוראה"

הנשיא האמריקאי ברק אובמה הודיע על שיגור צוותי סיוע וחילוץ להאיטי אך מנהל התעופה האמריקאי הפסיק לעת עתה את הטיסות לאי עקב צפיפות בנמל התעופה בבירה פורט או פרינס, כך מסרו גורמים רשמיים בממשל האמריקאי. ההמראות בוטלו כדי למנוע את האפשרות שלמטוסים ייגמר דלק בזמן שהם חגים מעל נמל התעופה. עדי ראייה סיפרו הלילה כי במחאה על העיכוב במשלוחי הסיוע חסמו מפגינים בהאיטי את הדרכים הסמוכות לעיר הבירה בעזרת גופות.

שגריר ישראל לרפובליקה הדומיניקאנית, עמוס דריאן, המתפקד כשליח האזורי להאיטי, העריך כי ההרס והמחסור שפקדו את המדינה לאור רעידת האדמה עשויים להביא להתפרצות של גלי אלימות במדינה: "ככל שינקפו הימים ותחושת היעדר השלטון תגבר – ייתכן שנחזור לימים שהכרנו, של אלימות". עם זאת, טען רדיאן בתדרוך מיוחד שערך כי עד כה לא נרשמו מקרים חריגים בתחום זה: "כולם שרויים עדיין בהלם וכל מי שיכול עוזר לזולתו – למרות שאין ממשל מרכזי שמצליח להשליט סדר". בכל הנוגע למאמצי החילוץ וההצלה באזור, תיאר השגריר מציאות קשה במיוחד: "אני חייב לומר בצער שהטיפול הפרטני באזרחים או באחרים מאוד מאוד קשה. אין כאן סיוע עדיין של ארגוני סיוע והצלה – בתי החולים בעיר קרסו, פתחו בית חולים שדה קטן בשדה התעופה – אך מלבד כוח צרפתי קטן לא ראיתי אף לא צוות חילוץ זר אחד והתמונה איומה ונוראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully