וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי "אינטל" זינקו פי 10

נמרוד הלפרן

14.1.2010 / 23:31

מגזר ההיי-טק פותח את עונת הדו"חות הרבעוניים עם נתונים מרשימים במיוחד של ענקית השבבים האמריקאית שניפצה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה וצופה המשך מבטיח לשנה

ענקית השבבים האמריקאית אינטל דיווחה הלילה (חמישי) על רווח רבעוני שהיה גבוה פי עשרה מהרווח בתקופה המקבילה בשנה הקודמת - הרבה מעל לתחזיות האנליסטים. בנוסף, החברה היכתה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות, הודות להתאוששות חדה במכירות השבבים למחשבים אישיים.

אינטל, חברת הטכנולוגיה האמריקאית הגדולה הראשונה שמפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה, רשמה ברבעון הרביעי של 2009 רווח נקי של 2.3 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה, לעומת רווח של 234 מיליון דולר, או 4 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה עלו באופן ניכר על תחזיות האנליסטים לרווח של 30 סנט למניה.

אינטל, אשר על מתחרותיה נמנות AMD וטקסס אינסטרומנטס, רשמה ברבעון הכנסות של 10.6 מיליארד דולר, זינוק של 29% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2008 ומעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 10.2 מיליארד דולר. בשנת 2009 כולה רשמה אינטל הכנסות של 35.1 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 34.7 מיליארד דולר.

צופה הכנסות של קרוב ל-10 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי

"התוצאות החזקות של אינטל בשנת 2009 משקפות את ההשקעה שלנו בחדשנות של מוצרים ובייצור המוביל במגזר", אמר מנכ"ל ונשיא אינטל, פול אוטליני, בעת פרסום הדו"חות. "אסטרטגיה זו איפשרה לנו להשיג ייעול תפעולי חסר תקדים לצד צמיחה בעסקים המסורתיים שלנו ויצירת הזדמנויות חדשות ומלהיבות בשווקים, אפילו בתקופות קשות", הוסיף.

אינטל סיפקה גם תחזית חיובית להמשך, וצופה הכנסות של כ-9.7 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, ורווח שולי גולמי של 61% בשנת 2010 כולה. החברה מתכננת להשקיע השנה 6.2 מיליארד דולר במחקר ופיתוח. מניית אינטל, אשר זינקה ב-30% במהלך שישה החודשים האחרונים, עולה ב-2.1% במסחר לאחר הסגירה אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 2.5%.

יצרנית המעבדים למחשבים אישיים (PC) הגדולה בעולם אותתה כבר בחודש נובמבר כי היא צופה התאוששות בשוק העיקרי שלה. החברה הודיעה אז על העלאת הדיווידנד הרבעוני המחולק למשקיעים ב-12.5% החל מהרבעון הראשון של שנת 2010 ל-15.75 סנט למניה, לעומת דיווידנד של 14 סנט למניה עד כה.

ההערכות בדבר התאוששות בשוק השבבים למחשבים אישיים זכו לחיזוק אתמול עם פרסום נתונים שהצביעו על זינוק במכירות המחשבים האישיים בארה"ב ובעולם ברבעון הרביעי של 2009. מכירות המחשבים האישיים בעולם קצפו ברבעון ב-22% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ליותר מ-90 מיליון יחידות, לפי נתונים שפירסמה אתמול חברת המחקר גרטנר. מכירות מחשבים אישיים בארה"ב זינקו ברבעון הרביעי של 2009 ב-24% לעומת הרבעון המקביל, ל-20.7 מיליון יחידות, מסרה אתמול חברת המחקר IDC.

בחזית התחרות, היתה 2009 שנה קשה עבור אינטל - אשר שבבים מתוצרתה מותקנים ביותר מ-80% מהמחשבים האישיים בעולם. בחודש מאי הטילה הנציבות האירופית על אינטל קנס שיא של 1.45 מיליארד דולר בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים - הקנס הגדול מעולם שהטילה הנציבות - בגין ניצול מעמדה המוביל בשוק השבבים למחשבים אישיים כדי לפגוע במתחרותיה ולחזק את מעמדה המונופוליסטי בשוק.

מסתבכים עם נציבות הסחר הפדרלית

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, הגיש התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, בתחילת נובמבר אישומים דומים נגד אינטל. לפי האישומים, החברה עשתה שימוש באיומים בלתי חוקיים ובתשלומי שוחד של מיליארדי דולרים ליצרניות מחשבים אישיים כדי שאלו לא ירכשו שבבים מתוצרת מתחרותיה. ענקית השבבים הבטיחה לעצמה עסקות עם יצרניות מחשבים כמו דל, היולט פקארד (HP) ויבמ, באמצעות תשלומי שוחד של מיליארדי דולרים, אותם הסוותה בתור הנחות. "בשוק של אינטל לא היו חוקים של היצע וביקוש", אמר קואומו בעת שהודיעה על הגשת האישומים בנובמבר. "במקום זאת, פעלה אינטל לפי חוקי 'הדרך שלי או הדרך החוצה'".

שבוע לאחר הגשת האישומים של קואומו נגד אינטל, הודיעה ענקית השבבים כי הסכימה לשלם 1.25 מיליארד דולר למתחרתה הקטנה AMD כדי ליישב תביעות שהגישה האחרונה נגד אינטל בטענה זו ניצלה את מעמדה בשוק השבבים כדי לפגוע במתחרות, תוך הפרת חוקי הגבלים עסקיים.

כעבור חודש, בדצמבר, הוגשו אישומים דומים נגד אינטל גם על ידי נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב. לפי האישומים, אינטל פעלה במשך עשר שנים לחסימת מוצרים עדיפים של מתחרותיה. "אינטל ניהלה מסע מכוון לסיכול איומים תחרותיים על המונופול שלה", אמר ראש מחלקת הגבלים עסקיים בנציבות הסחר הפדרלית, ריצ'רד פיינסטין, בעת הגשת האישומים בדצמבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully