וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "רכבת הפריימריז בקדימה יצאה לדרך"

פנחס וולף

14.1.2010 / 20:57

שאול מופז השיק את מה שהוא מקווה שיהפוך לקמפיין הפריימריז של קדימה. בביקורת מרומזת על ציפי לבני אמר מופז כי "מי שימנע מכם לבחור במנהיגות ראויה, לא ייבחר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

יריית הפתיחה בהתמודדות של ח"כ שאול מופז על ראשות מפלגתו נורתה הערב (חמישי) תחת הכותרת: "פריימריז 2010 – הקדימאים בוחרים אחדות קדימה",

מופז, הדורש לקיים פריימריז בחודשים הקרובים, נאם בכנס פעילים בקרית מלאכי בהשתתפות ארבעה חברי כנסת וכ-200 פעילים. "התהליך של הפריימריז התחיל, הרכבת כבר התחילה לנסוע ואי אפשר לעצור אותה", אמר שם.

מופז תקף בחריפות את מנהיגות יו"ר קדימה ציפי לבני. "דיברנו רבות על העובדה שקדימה מייצגת פוליטיקה אחרת. לא הצלחנו בזה. אין דמוקרטיה בתנועה הזאת, נקודה. אין שקיפות בתנועה שלנו, נקודה. עלינו להגיע למציאות דמוקרטית, לשקיפות מוחלטת ואסור להמשיך להסתתר מאחורי תקנון ומנגנון, גם אותם צריך לשנות ולעצב מחדש", טען מופז.

"פריימריז עד יוני"

"כל מי שימנע תהליכים דמוקרטיים ושקיפות וימנע מכם לבחור במנהיגות שאתם חושבים שהיא ראויה, לא ייבחר. ראש תנועה שהוא באופוזיציה ולא הצליח להגיע לשלטון, האם לא נכון להציב סימן שאלה וסימן קריאה דמוקרטי על האפשרות להתמודד?", שאל מופז.

"למעלה ממחצית חברי הכנסת של קדימה ניהלו משא ומתן עם שלוש מפלגות. גם כאן יש כשל מנהיגותי חוזר ונשנה על היכולת להוביל תנועה באופוזיציה. לאן הלכו התקוות והשאיפות? מדוע איננו מצליחים להציג סדר יום ותוכנית כלכלית ומדינית?"

ח"כ אלי אפללו, לשעבר תומך של ליבני, אמר בכנס ש"העם רוצה מנהיגות אחרת ותהליכים של שלום, אבל מפלגה של ימין-מרכז, לא מרכז-שמאל. הצגתי את האפשרות להתפצל ואמרו לי 'לא'. זו לא דמוקרטיה ולא פוליטיקה אחרת, וכולנו מבקשים ללכת לפריימריז".

ואילו ח"כ עתניאל שנלר קרא לקיים פריימריז עד אמצע חודש יוני. "יש לדרוש שני דברים: בחירות לראשות התנועה, מוקדם ככל שניתן, והסכמה על דרכה המדינית והיהודית של קדימה. יש לתמוך מבפנים או מבחוץ בממשלה בנושאים הלאומיים-קיומיים שלנו כמדינה וחברה. עד אמצע יוני צריך שיהיו פריימריז לראשות התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully