וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סעיד נפאע יודח ממפלגת בל"ד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.1.2010 / 19:13

ח"כ נפאע יודח מהסיעה על רקע סירובו למלא הסכם רוטציה עם מספר 4 ברשימה ועל רקע פגישתו בלבנון עם מנהיג הדרוזים במדינה, וואליד ג'ונבלאט

חבר הכנסת סעיד נפאע יודח מסיעת בל"ד – כך החליטה הערב (חמישי) הלשכה הפוליטית של המפלגה על רקע סירובו של נפעא למלא את הסכם הרוטציה בינו לבין מספר 4 ברשימה – השייח' והח"כ לשעבר עבאס זכור. בהודעה שפירסמה בתום פגישתה נמסר כי הלשכה תדרוש מהוועד המרכזי של המפלגה לנקוט בצעדים נגד ח"כ נפאע שהפר, לדבריה, את חוקת המפלגה.

ממנהיגי בל"ד נמסר כי ההחלטה התקבלה בשל עמדותיו והתנהגותו של ח"כ נפאע "העומדות בסתירה למצע של המפלגה ולהחלטות של מוסדותיה הפוליטיים והארגוניים". על פי ההודעה, סיבה נוספת להדחתו של נפאע, מלבד אי-מילוי הסכם הרוטציה, היא העובדה כי יצא לפגישה בקפריסין עם מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, "מבלי שעדכן את המפלגה".

הסכסוך בין נפאע לבין יתר חברי מפלגתו אינו חדש ויצר קרע עמוק בבל"ד בחודשים האחרונים: ח"כ נפאע טוען כי הסכם הרוטציה מנוגד לחוקת המפלגה אולם במפלגה דורשים ממנו לפנות את כיסאו בכנסת. מספר 4 ברשימת בל"ד לכנסת, עבאס זכור, כיהן בכנסת שעברה כח"כ ברשימת רע"מ-תע"ל.

במקביל לעימותים הפנים-מפלגתיים, נערך בימים אלה נפאע להגשת כתב אישום שצפוי להגיש נגדו היועץ המשפטי לממשלה בגין עבירות של מגע עם סוכן זר, זאת לאחר שביקר בסוריה בשנת 2007 ונפגש עם סגן מזכ"ל החזית העממית, טלאל נאג'י. ביום שני האחרון הגיש ח"כ נפאע בקשה בכתב ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וליו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) במטרה לזכות לחסינות בפני כתב האישום הצפוי כנגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully