וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "היחס לטורקיה החליש ישראל בעולם"

14.1.2010 / 18:46

שרת החוץ לשעבר ציפי לבני תוקפת את הממשלה ואת הנהגת משרד החוץ על ניהול המשבר עם טורקיה. "מי שחושב שהגן על האינטרס הישראלי במשחק כסאות, עשה טעות"

שרת החוץ לשעבר ויו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, תקפה היום (חמישי) בחריפות את התנהלות הממשלה וראשי משרד החוץ בפרשת השגריר הטורקי. "מי שחושב שהדרך להגן על האינטרסים של ישראל זה במשחקי כסאות, עושה טעות אסטרטגית", אמרה לבני.

"התוצאה של הימים האחרונים היא שההנהגה דיברה חזק פנימה והחלישה את ישראל כלפי חוץ. הקיצונים חושבים שישראל מבינה רק איומים. לא סגן שר החוץ הוא הבעיה, מה שחשוב זה איפה נמצא ראש הממשלה. עוסקים במי מגבה את מי במקום לפתור משבר ומה שניזוק זה מדינת ישראל והאינטרסים שלה", אמרה לבני.

יו"ר האופוזיציה הוסיפה שעד כה נמנעה מלהגיב משום שלדבריה, "לא נכון היה ליצור מצב שבו תוקפים את ישראל מבפנים תוך כדי משבר משנגמר המשבר - אסור לעבור לסדר היום על ההתנהלות הזאת".

"הכלבים נובחים והשיירה עוברת"

הבוקר פרסמה לשכת סגן שר החוץ דני אילון הודעה בעקבות מכתב ההתנצלות שהעביר אמש אילון לשגריר טורקיה בתל אביב בעקבות הפרשה. מלשכת סגן השר נמסר כי "ישראל יצאה נשכרת מהמשבר. טורקיה תיזהר בהתבטאויותיה. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. ישראל יצאה נשכרת מדרך ניהול המשבר על ידי סגן שר החוץ דני אילון", לשון ההודעה.

במכתב ההתנצלות עצמו מסר אילון לשגריר הטורקי כי "אני רוצה להביע את הערכתי עבורך ועבור העם הטורקי ומבטיח לך כי אף שיש לנו חילוקי דעות במספר נושאים, הם צריכים להיות נדונים ולהיפתר רק באמצעות פתיחות וכבוד הדדי בערוצים הדיפלומטיים בין שתי הממשלות שלנו".

"לא היתה לי שום כוונה להשפיל אותך באופן אישי ואני מתנצל על הדרך שבה המהלך טופל ונתפס. בבקשה העבר זאת לעם הטורקי, שעבורו יש לנו כבוד רב. אני מקווה שגם ישראל וגם טורקיה יחפשו ערוצים דיפלומטיים ואדיבים כדי להעביר מסרים כמו ששתי בעלות ברית צריכות", סיכם סגן שר החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully