וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נעצר חשוד בהנחת המטען בירדן

יהושע בריינר וניר יהב

14.1.2010 / 23:18

רשת אל ערביה דיווחה כי כוחות הביטחון הירדנים עצרו חשוד בהנחת המטען שהתפוצץ סמוך לשיירת הדיפלומטים הישראלית בה היו שני אנשי שגרירות ושני מאבטחים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

כוחות הביטחון של ירדן לכדו הערב (חמישי) חשוד בהנחת המטען סמוך לשיירת הדיפלומטים הישראלים. רשת אל ערביה דיווחה בהסתמך על עדי ראייה שהחשוד הוא נהג מונית.

המטען הופעל הערב סמוך לכלי רכב בו נסעו הדיפלומטים שעשו את דרכם למעבר אלנבי שבגבול ישראל ירדן. לפי דיווחים, ברכב היו 2 אנשי שגרירות ישראליים ושני מאבטחים. לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ, אולם נזק נגרם למכוניות בשיירה.

שגריר ישראל בירדן, דני נבו שנכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, לא היה בכלי הרכב שהותקפו. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי מקורות בירדן שהדיפלומט שנסע ברכב שהותקף היה השגריר לשעבר יעקב רוזן. מקור ירדני מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התפוצצות המטען יצרה בור בעומק 10 ס"מ וברוחב 80 ס"מ באזור הפיצוץ.

ישנם דיווחים כי הופעל יותר ממטען אחד כאשר עברה השיירה של הדיפלומטים הישראלים. הפיצוץ ארע כ-20 קילומטרים מגשר אלנבי. לאחר הפיצוץ פתחו כוחות הביטחון הירדניים בחקירה, הטילו סגר על האזור והעלו את רמת הכוננות. כמו כן תוגברה האבטחה סביב השגרירות וסביב מעון השגריר.

בור ברוחב מטר

במערכת הביטחון מעריכים כי שני ארגונים עשויים לעמוד מאחורי ניסיון הפיגוע: הג'יהאד העולמי או ארגון חיזבאללה, המבקש לנקום את חיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה, אותו מייחס חיזבאללה לישראל.

ח"כ טאלב א-סנע יו"ר מפלגת רע"מ תע"ל שוחח הערב עם השגריר הישראלי ושאל לשלומו ולשלום כל צוות השגרירות לאחר ניסיון ההתנקשות.

שר ההסברה והתקשורת הירדני, ד"ר נביל א-שריף, פרסם הודעה רשמית מטעם ממשלת ירדן, בה אישר כי הופעל מטען נפץ בצד הכביש המוביל לאזור כפר נאעור. לדברי השר הירדני, הפיצוץ אירע בעת ששתי מכוניות דיפלומטיות ישראליות ומספר מכוניות אזרחיות עברו במקום. הוא הוסיף כי לא היו נפגעים בפיצוץ ולא נגרם כל נזק וציין כי כוחות הביטחון הירדנים פתחו בחקירת התקרית.

עדכון ראשון: 18:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully