וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שהטביעה את בנה מבקשת להקל בעונשה

גלעד גרוסמן

14.1.2010 / 16:47

אולגה בוריסוב, שנידונה ל-8 שנות מאסר לאחר שהטביעה את בנה בן ה-4 בחוף בבת ים הגישה ערעור על העונש. "ביהמ"ש לא העניק משקל לנסיבות ולמצבה הנפשי הקשה"

אולגה בוריסוב, שנידונה ל-8 שנות מאסר לאחר שהורשעה לפני כחודש בבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת הסדר טיעון בהריגת בנה אלון בן ה-4, ערערה היום (חמישי) לבית המשפט העליון על חומרת העונש. לפי כתב האישום שהוגש נגד בוריסוב בסוף אוגוסט 2008, לקחה בוריסוב את בנה לחוף הים בבת ים בשעה 1:00 לפנות בוקר, ובעודו ישן הכניסה אותו למים והטביעה אותו. במקור היא הואשמה ברצח, אולם הפרקליטות הסכימה להמיר את העונש להריגה בשל מצבה הנפשי של בוריסוב. "לא בקלות אנחנו מאמצים את הסדר הטיעון. דמיו של המנוח צועקים מבין גלי הים בהם טבע", כתבו השופטים בגזר הדין. "מדובר במעשה נורא שבו קופחו חיי ילד שהיה רשאי לגדול על ידי מי שהעניקה לו אותם".

בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד יוסי זילברברג, נטען שבית המשפט המחוזי טעה כשלא העניק משקל ראוי לנסיבותיה האישיות של בוריסוב ולמצבה הנפשי הקשה. "מדובר במי שלא הצליחה לעמוד תחת לחצים שונים בחייה, לא חשה תמיכה מהסביבה ונשארה בודדה, בהיותה מסוגרת בתפיסת עולם חולנית, במי שלמעשה, עצמה קורבן של נסיבות חייה", נכתב בערעור.

"קורבן של נסיבות חייה"

עו"ד זילברברג מפרט שורה ארוכה של אשפוזים פסיכיאטריים שעברה בוריסוב בשבועות ובחודשים שקדמו להטבעת בנה. למעשה, בשנה שלפני המתת בנה פנתה בוריסוב מיוזמתה כמעט פעם בחודשיים לקבלת סיוע פסיכיאטרי. בערעור נטען שבית המשפט לא נתן משקל מספיק לעובדה שחרף הפניות הרבות של בוריסוב לגורמים מקצועיים, לא הצליחה המערכת הטיפולית לזהות בזמן סימני התרעה ולמנוע את שהתרחש.

על פי הערעור, בוריסוב חשה בדידות רבה והפסיקה לתקשר עם הסביבה. שלושה ימים לפני שהרגה את בנה קמו בני משפחתו של בעלה של בוריסוב, אילן יהודה, מהשבעה של אחותו, שלפי הטענות השפיעה על בוריסוב קשות. "בתקופת השבעה המערערת לא יצאה מהבית והדבר החריף מצב של ניתוק וטשטוש פיזי ורגשי", נכתב.

"מדובר במקרה מורכב, בו אמא הנמצאת במצוקה נפשית חריפה ממושכת אשר גורמת לה לתפיסת מציאות חולנית וקיצונית, מחליטה למנוע מבנה לעבור את אותו מסלול בדידות, הסבל והדחייה החברתית בו היא מצאה את עצמה וממנו ניסתה לברוח בניסיון התאבדות", נטען בערעור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully