וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי על אירן: "זו השנה הגורלית לישראל"

פנחס וולף

14.1.2010 / 15:31

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי מעריך שארה"ב תימנע מתקיפה יזומה על אירן. "שנת 2010 תהיה הגורלית ביותר בתולדות ישראל מאז הקמת המדינה"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי (קדימה) אמר בכינוס מדיני-ביטחוני שנערך בניו יורק כי הוא מעריך שהממשל האמריקאי לא יצליח לגבש תמיכה בינלאומית רחבה בהטלת סנקציות חריפות על אירן.

"להערכתי ממשל אובמה לא ייזום תקיפה מונעת על מתקני הגרעין של אירן", אמר הנגבי. "לאור זאת, שנת 2010 היא השנה הגורלית ביותר למדינת ישראל מאז הקמתה, שכן כל החלטה שתתקבל בסוגיית הגרעין, תעצב את עתידה של ישראל לשנים רבות".

בכנס שהתקיים ביוזמת המכון למחקרי ביטחון לאומי, השתתפו בין היתר גם שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר מרטין אינדיק.

השבוע אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון שממשל אובמה שוקל אפשרות של הטלת סנקציות נגד מנהיגי אירן, הפוליטיים והכלכליים, אולם ציינה כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. לדבריה, הממשל האמריקאי הגיע למסקנה שהדרך הטובה ביותר לגרום לאירן לחשוף את כוונותיה לגבי תוכניתה הגרעינית היא הטלת סנקציות נוספות.

"ברור שישנו מספר קטן של מקבלי החלטות בתוך אירן", אמרה קלינטון, "הם מעורבים בקשרים פוליטיים ומסחריים, ואם נוכל ליצור מסלול סנקציות הפוגע במקבלי ההחלטות - זו תהיה הדרך החכמה ביותר להטיל סנקציות. אולם טרם קיבלנו הכרעה בנושא", ציינה מזכירת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully