וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן משך את עתירתו מבג"ץ: מטרתי הושגה

גלעד גרוסמן

14.1.2010 / 15:17

שנה אחרי ששר החוץ עתר לבג"ץ בבקשה לחייב את היועמ"ש לקבל החלטה בחקירתו הנמשכת כבר 10 שנים, הודיע ליברמן כי הוא מושך את עתירתו

בג"צ מחק אמש (רביעי) את העתירה שהגיש שר החוץ, אביגדור ליברמן, בה דרש לחייב את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקבל בהקדם החלטה בעניינו, לאחר שהחקירה המשטרתית הנוגעת אליו מתנהלת כ-10 שנים. זאת, לאחר שלפני כחודש הודיעה הפרקליטות כי היא עוסקת ב"אופן אינטנסיבי בבחינת חומרי החקירה", כדי לגבש עמדתה בנושא.

ליברמן עתר לבג"ץ לפני כשנה, בדרישה לחייב את מזוז לקבל החלטה בתיקים השונים הפתוחים בעניינו. מאז הודיעה המשטרה שהיא ממליצה להגיש כתב אישום נגד ליברמן בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים.

בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי לידי היועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה הועברו שני מסמכים הכוללים סיכום ביניים של עיקרי הראיות וחוות דעת משפטית הנוגעת לחלק מהסוגיות בתיק. כמו כן, נמסר שיש צורך בהשלמות חקירה מהמשטרה. "על בסיס אלה, במקביל להשלמת הבדיקה במחלקה הכלכלית, החלו דיונים אצל פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לשם גיבוש העמדה וקבלת החלטה בעניינו של ליברמן", נכתב בהודעה.

בעקבות תגובת המדינה הודיע ליברמן שעתירתו השיגה את מטרתה ואין צורך להמשיך ולדון בה, ולכן הורו השופטים על מחיקתה. "נביע תקוה כי תינתן לנושא החקירה העדיפות הראויה במהלכים לקראת קבלת החלטת היועץ המשפטי לממשלה, תוך שימת לב, בין היתר, לשנים הרבות שבמהלכן התנהלה החקירה המשטרתית הנאמדות בקרוב ל-10 שנים, ולמשמעות גורם הזמן בהתייחסותו לעותר, בין היתר נוכח תפקידו הציבורי", כתבו השופטים בפסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully