וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם ב-2010: בועות נכסים והאטה בסין"

סוכנויות הידיעות

14.1.2010 / 15:20

מדו"ח הסיכונים השנתי שפרסם הפורום הכלכלי העולמי (WEF) עולה כי משברים תקציביים, פקיעתן של בועות נכסים והאטה חריפה בסין הן בין הסכנות העיקריות עמן העולם יתמודד ב-2010

משברים תקציביים, פקיעתן של בועות נכסים והאטה חריפה של הכלכלה הסינית הן בין הסכנות העיקריות שעמם עשוי העולם להתמודד בשנת 2010 - כך עולה מדו"ח הסיכונים השנתי שפרסם הפורום הכלכלי העולמי (WEF).

לפי הדו"ח, המתבסס על סדרת סדנאות בהשתתפות אנשי עסקים, פרופסורים ומומחים לניתוח סיכונים, צלו של המשבר הכלכלי העולמי יעיב גם על השנה הקרובה. כך שהחששות בנוגע לאבטלה גבוהה, חוסר השקעה בתשתיות ורמת הקשרים ההדדיים בין גורמי הסיכון בחברה, ידגישו את הצורך לגשר על פערי פיקוח בין מדינות העולם כדי למנוע סכנות למערכת הפיננסית.

הסכנה החמורה ביותר, הן במונחי נזק פוטנציאלי והן במונחי סבירות, היא ירידה נוספת במחירי הנכסים בעקבות יצירתה של בועה שתונע על ידי היחלשות הדולר והריביות הנמוכות. הדו"ח מציין את העלייה החדה שנרשמה בשנה האחרונה במחירי הבתים בבייג'ינג ושנחאי ואת ההון הזר העצום הזורם לסין.

"אירועי השנה האחרונה הראו כי ישנם סיכונים לכלכלה העולמית שיש לטפל בהם. בתגובה למשבר הפיננסי, מדינות רבות העמידו את עצמן בסכנה, כאשר הרחיבו את תקציביהן והעמיסו על עצמן חובות גבוהים במיוחד. הדבר עשוי להוביל להעלאת ריביות, לצמיחה איטית ולאבטלה גבוהה", כך אמר דניאל הופמן, הכלכלן הראשי של ציריך פייננשל סרוויסס.

"המשבר הפיננסי והמיתון שפרץ בעקבותיו יצרו סביבה פגיעה בהרבה, שבה הסיכונים שלא מטופלים היום עשויים להפוך למשבר של מחר", אמר מזכ"ל ה-WEF רוברט גרינהיל. גרינהיל הוסיף כי יכולתה של המערכת הפיננסית להתמודד עם טלטלה נוספת פחתה בצורה משמעותית בעקבות הנזקים להם גרמה הטלטלה הקודמת.

לנסח מחדש את התגובות לסיכונים

על פי הדו"ח, אירועי המשבר הכלכלי הדגישו את הסיכונים למערכת הפיננסית הגלובלית ואת הצורך לנסח מחדש את התגובה אליהם. חזרה לעסקים כרגיל, לפי הדו"ח, עשויה להוביל להשלכות חמורות בטווח הארוך במספר תחומי סיכון. "החודשים הבאים יעמידו למבחן את נכונותם של מקבלי ההחלטות ברחבי העולם לשתף פעולה בטיפול בסכנות הגלובליות. לחזרה למדיניות של עסקים כרגיל יהיו השלכות חמורות", אמרה שיאנה טמבורגי, עורכת הדו"ח ומנהלת רשת הסיכונים הגלובלית של הפורום הכלכלי העולמי.

הדו"ח מציין סכנות נוספות, כמו פשע ושחיתות בינלאומיים, אבטחת מידע רופפת בעידן האינטרנט, העלויות המתייקרות של הטיפול במחלות כרוניות, או השקעות נמוכות מדי בתשתיות בעקבות המיתון, במיוחד באנרגיה ובחקלאות. בעיות אלה, ציינו מחברי הדו"ח, אמנם לא הופיעו בן לילה, אך המשבר הכלכלי הגביל את יכולתם של מקבלי ההחלטות להיאבק בהם ביעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully