וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי גוגל: גם יאהו נפלה קורבן להאקרים

סוכנויות הידיעות

14.1.2010 / 15:07

מקרה או טרנד: ענקית האינטרנט נפלה קורבן להתקפות האקרים דומות לאלה עליהן דיווחה גוגל, אולם, לא פירסמה פירוט של ההתקפות.

ענקית האינטרנט יאהו נפלה קורבן להתקפות האקרים דומות לאלה עליהן דיווחה גוגל אתמול, כך אמר אדם המקורב לחברה, לבלומברג.

יאהו דיווחה כי גם היא, כמו גוגל, מגנה את ההתקפות, אך לא פירסמה פירוט של ההתקפות. יאהו מכרה את עסקיה בסין בשנת 2005, למרות שהיא עדיין מחזיקה בנתח מקבוצת האינטרנט עליבאבא.

"יאהו לא מפרסמת בד"כ פרטים בנוגע לפריצות, אבל אנחנו מתייחסים ברצינות לנושא האבטחה ואנחנו נוקטים את הצעדים הראויים לאור התקפות שכאלה", כך לפי הודעת החברה. גם חברת אדובי הודיעה כי נפלה קורבן להתקפות דומות, אך לא ציינה את מקור ההתקפות.

גוגל, הבעלים של מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, הודיעה אתמול כי היא עלולה לסגור את אתריה ומשרדיה בסין, בעקבות מתקפת האקרים מתוחכמת על חשבונות הדואר של פעילי זכויות אדם במדינה. עשרות חשבונות של משתמשי גוגל, המשמשים כפעילי זכויות אדם בארה"ב, סין ואירופה, נפרצו קרוב לוודאי באמצעות תוכנות ריגול, כך לפי הודעת החברה.

בנוסף, הודיעה גוגל, כי לפחות 20 חברות נוספות בתעשיות, הנעות מפיננסים ועד לטכנולוגיה, מדיה וכימיקלים היו יעדים להתקפות של האקרים. אותן התקפות, בשילוב הניסיונות הממשלתיים להגביל את חופש הביטוי באינטרנט, הובילו את גוגל להחליט כי תפסיק לצנזר את התוצאות במנוע החיפוש Google.cn, כך מסרה החברה.

גוגל הודיעה לחברות נוספות על התקיפה ודיווחה כי היא פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות בארה"ב. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, פנתה אתמול לבייג'ין וביקשה לברר את עניין מתקפות ההאקרים. "גוגל דיווחה לנו על העניין, אשר מעלה שאלות רציניות מאוד", אמרה קלינטון בהצהרה שפירסמה בעת פגישתה בהוואי עם שר החוץ של יפן. "אנחנו פונים לממשלת סין להסברים", הוסיפה קלינטון. "היכולת לפעול בביטחון ברשת חשובה מאוד לחברה ולכלכלה מודרנית", אמרה.

  • עוד באותו נושא:
  • יאהו
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully